نوشته شده توسط : هاشم ملایجردی


با سلام به دوستان سایت در حال تحول است چند روز دیگر مشکل حل خواهدشد با تشکرهاشم ملایجردی


:: بازدید از این مطلب : 185
|
امتیاز مطلب : 14
|
تعداد امتیازدهندگان : 3
|
مجموع امتیاز : 3
تاریخ انتشار : 20 آبان 1389 | نظرات ()
نوشته شده توسط : هاشم ملایجردی

 

یکی از کارمندان دادگستری شهرستان جوین درپی منازعه لفظی با یکی از همکارانش ، از کوره درامده وبه حدجنون رسیده و این جنون مرگبارشده است !!؟؟

این کارمند به نقل قول از اخبارسطح شهرستان جوین که ازاهالی محله شمس اباد شهرنقاب می باشد با سوار شدن بر یک مرکب مرگ ، تعداد چهارنفر را درمعابرشلوغ سطح شهرنقاب زیر گرفت و خانواده بی گناه درگذشتگان را درمصیبی عظیم فروبرد !!!!

هنوز اخباردقیق به نقل از این فرد وعلت وانگیزه اصلی از این اقدامات نرسیده است ولی فقط جنون می تواند این حادثه را شاهکارکرده باشد چون هیچ ادم عاقلی نمی تواند یک فرد بیگناه که درطول زندگی خود حتی این راننده مرگ افرین را نمی شناخته ، انهم به طرز وحشتناک جانش را بگیرد !!!؟؟؟


:: بازدید از این مطلب : 187
|
امتیاز مطلب : 15
|
تعداد امتیازدهندگان : 3
|
مجموع امتیاز : 3
تاریخ انتشار : 20 آبان 1389 | نظرات ()
نوشته شده توسط : هاشم ملایجردی

روزی روزگاری مردم ، درکنار هم خوش می زیستند ، اینگونه امکانات فراهم نبود ، شاید یک رادیو قراضه درکنار دکان حجی رییس همه بزرگان را درکنار خود جمع می کرد و اخبار واطلاعات شادمانی و اهنگ های شاد ، زائقه شیرینی بود که به خانه ها برده می شد !!!

هراز چند گاهی دربعضی از روستاها شاهد درگیری و بعضا خونین هم بود یم ،ولی وفور این همه حادثه وزورگیری و باج خواهی ِ، ظلم و ستم و تهمت وافترا و اخاذی و رشوه خواری ، می تواند علت هایی داشته باشد !!؟



مهمترین علت ها به نظر نویسنده این مطلب ممکن است باشد، بی کاری مفرط ، کاستی مهرومحبت درخانواده ها ، رنج وغم ناشی از مسائل معیشتی و اقتصادی خانواده ها ، گرانی استخوان سوز، چشم وهم چشمی و صدها علت دیگر باشد .
علاوه براین مسائل مدتی است که جرم وجنایت وضرب وشتم به شدت افزایش پیدا کرده ، به نقل از تعدادی از شهروندان ممکن است ، نگاه مساوی به مجرم و مظلوم و اختلاط در برداشت از این دو  واژه ، و ناکامی مضروبین و مغضوبین ازرسیدن به نقطه مورد انتظار یعنی همان برخورد با ظالم و حمایت از مظلوم یکی دیگر از علت ها باشد که می تواند این مشکل حل وفصل شود تا ، زمانی که فردی مورد ظلم واقع شد وبه حریم قانون امد وددرخواست کمک کرد حمایت نشود وازطرفی با خاطیان و زورگویان وستم پیشگان پرطمطراق برخورد نکرد وهردورا از یک روزنه نگاه کرد ، مشکل حل نخواهد شد !  طبیعی است که  مظلوم  ناکام از قانون ، برای رسیدن به حق خو د، دست به هرکاری بزند وشاید این کار یک قتل باشد ویا یک جنایت !!!! تعدد جرم وجنایت  نیاز به کارکاشناسی درشهرستان جوین دارد وتا زمانی که کارشناسی برمبنای موددت های ساختگی باشد ، ره به جایی نخواهد برد..نمی دانم چگونه بگویم که خطرناک نشود !!
به هرحال ، اینجانب به عنوان کسی که دقیقا بر نقاط اسیب پذیر مشرف هستم ویقین دارم که نوع نگاه به این مقوله ها می تواند ، خیلی از مسائل ومعادلات بغرنج را فیصله وختم به خیرنماید !!!
هرچند که گفتن همین مقدار هم ای کاش خطرناک نبود ومی شد ، که نقد واضح تر نمود تا واقعا شهرستانی بدون جرمی که ممکن نیست بلکه کم جرم  داشته باشیم ، ولی خراب کردن افرادیکه  برای مرز وبومشان دل می سوزانند ، یک مرام زشت بوده تا اینکه ، درنبود یک  نقد مصفانه ودرست اینگونه شاهد جنایت و وفور خیانت باشیم !!!

چاپلوسی ، کرسی نشین های محلی وکسانی که روابطی داشته ودارند !!! و ارائه اطلاعات اشتباه به تصمیم گیران نااشنای غیربومی نیز دردی است که می تواند ریشه در افزایش اینگونه مسائل داشته باشد ، چون دراین صورت سیاه ، سفید وسفید سیاه وقرمز و...به نظر می اید و مسئولین هم درتشخیص به شک وتردید افتاده وگاه اشتباه می کنند وهمین مقداراشتباه یک مسئول ، می تواند سرچشمه خیلی ازمسائل باشد !

ای کاش که چاپلوسی  جایی نداشت ، حقیقت مکانی امن داشت ، تهمت رنگی نداشت ، ودلسوز حرمتی می داشت ....مسئول صعه صدری می داشت وحلمی الهی ، انکارنبود و قبول واقعیت یک فریضه ، سود الهی می شد و این دنیای کوچک سودای خیانت نمی شد !!ای کاش ظالم پارتی نداشت وکت شلوار پوشهای ریش دار، درخدعه فریب دیگران از حضرت عباس و خون مطهرشهدا ء و تجدید وضو واینگونه خام فرمایی ها استفاده نمی کردند !! وای کاش وای کاش های دیگری که درجوین بسیاراست و درد ، اندوهناک ....


:: بازدید از این مطلب : 148
|
امتیاز مطلب : 15
|
تعداد امتیازدهندگان : 3
|
مجموع امتیاز : 3
تاریخ انتشار : 20 آبان 1389 | نظرات ()
نوشته شده توسط : هاشم ملایجردی

 

شاید باش شنیدن این واژه فکر وهوش وگوش به سمت دستگاه قضا برود ولی با دستگاه قضا کارندارم و قضاوتی هم دراین مورد نمی توانم داشته باشم ولی می خواهم از ،شورای تامین ، از فرماندار ، شورا ، کارشناسان استانداری و وهیئت تخلفات اداری استانداری و....دفتر شهری و بازرسی استانداری خراسان رضوی صحبت کنم !!!

اری قصه نیست ، بلکه حقیقت است که کارشناسان استانداری به شهرستان جوین امده وبا جمعی به نام شورای اسلامی درظاهر قضیه به تفاهم رسیدند که برای شهرداروقت که بومی بود چندین تهمت بتراشند ، نامسلمانی کردند وتهمت بافتند حال درذیل شما قضاوت کنید !!!

نامه رسمی امد که شهرداروقت در تغییرکاربری گسترده اراضی فرهنگیان همت کرده است ( ای کاش اینگونه می شد)  شهردار مسیر کمربندی را عوض کرده است ، شهردار در روبروی دادگاه جوین خانه هایی ساخته وبه کارمندانش اهدا کرده ولی رعایت مسائل فنی را نکرده است !!!؟؟؟ نوشتند که مردم تمام وکمال ناراضی بودند و هزراویک فتنه وتهمت دیگر !!!!!

همه می گفتند که با با این دروغها واکاذیب ، ره به جایی نمی برد !!!! دروغ که نمی تواند!!!!!؟؟؟؟ مگر کارشناسان استانداری تفاوت بین کذب را نمی دانند ، !!!؟؟؟ مگر فرماندار مرده است که بگوید که شهردارکه بماند بلکه فرماندار وامام جمعه و شورای خائن و دروغگو وهمه فرهنگیان نتوانستند این تغییرکاربری را انجام دهند !!! به هرحال مادرم می گفت که نه نه جان ، ناراحت نباش ، از قدیم وندیم می گویند که بی گناه پایه چوبه دار می رود ولی اعدام نمی شود!!!
اتفاقا می خواهم بگویم نه ، هم بی گناه پای چوبه دار می رود وهم اعدام می شود!!؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
انتظاربود که فرماندارشهرستان جوین ، امام جمعه شهرستان جوین ، و انهایی که نامشانرا مسلمان می گویند  ،،،،،بگویند وبنویسند که بابا، این شهردار بدبخت ،کلی تلاش کرد وشایسته تقدیر بود !!!تقدیر که نشد بماند بلکه متهم ومجرم هم شد ، نگفتند که   نه کمربندی را تغییر داد ، ونه فرهنگیان تغییرکاربری داده شده و هنوز هم که هنوز هست با اینهمه دوندگی این کارنشده و نه روبروی دادگاه چیزی ساخته شده که رعایت مسائل فنی نشده باشد ، بهرحال سکوت این اقایان ، نشراکاذیب کارشناسان استانداری را تقویت کرد تا اینکه هیئت تخلفات هم همین اکاذیب را که زبان دراورده اند ، ومی گویند بابا همه اینها کذب است !!!؟؟؟ با با فرهنگیان نمرده است وزنده است وهنوز چغندر کاری می شود ، بابا ، اینجا روبروی دادگاه است وحتی دو اجر روی هم گذاشته نشده است ، !؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟به عنوان جرم شهردار بخت برگشته قبول کرد !!؟؟؟

حال همه مردم بدانید که استانداری خراسان رضوی اکاذیب فاحش که اصلا موجودیتی ندارد رابه اتهام وبعد به جرم تبدیل کرد !!!!!!!!!!!!
فرماندارهم سکوت کرد و شورا هم که عامل بود این خیانت بود !!!؟؟ حال شما بگویید کدامیک از این مجموعه مسلمان است !!!؟؟؟؟(پس از هر تهمت نماز برمسلمان حرام می شود )  چرا درخصوص این ظلم مکتوب عظیم ، شان یک مسلمان را بجا نیاوردند!!!! واقعا چه سودی در خراب شدن شهرداربود که اینهمه به ظاهر مسلمان اینگونه ساکت ماندند !!! وشاید هم غلیظش کردند !!!

اری کارشناسی ها گاها نیز اینگونه از اب درمی اید ، گروهی از استانداری بلند می شوند ، بدون اینکه حتی مفهوم واژه تغییرکاربری را بلد باشند ومطالعه روی فرهنگیان که ایا واقعا تغییر کاربری پیدا کرده است ،؟؟؟/ ان کارشناس دیگر که کریم زاده نام دارد و برای استخدامش دست به دامان شورای نقاب شده بود که شهردارش بگذارند !!!!واین شورا به همان هم خیانت کرد وپس از اینکه به شهرداربومی خیانت کرد ونشراکاذیب کرد ،کریم زاده و پرویزیان و غنچه ای کنارماندند وشورا ها به جای دیگری رفتند وبنده پرویزیان هم که برای نقاب انتخابش نکردند ولی خود را به جغتای چسباند ، و ان کارشناس دیگر که غنچه ای باشد هم نتوانست خود را به شورای نقاب بقبولاند وشهردار فاروج شد !!!
اری همه این کارشناسان دوست داشتند که شهردارنقاب شوند وفکرمی کردند که پس از شهرداربومی نوبت انان خواهد رسید تا انیکه نشراکاذیب کرده و فرماندارهم سکوت کرد وکرد وکرد و قران برزمین کوبید که من گنه کارنیستم !!!!
حال می گویم که شاید دراین دنیا فرماندار گنه کار نباشد !!! ولی درپیشگاه خداوند چه خواهد کرد که اینگونه عمل کرد !!!!
به خدا چه خواهد گفت که من می دانستم که دروغ است ولی اجازه دادم وسکوت کردم تا همام دروغ گردن یک مسلمان را بزند
قضاوت باشما و اخرتی که فرماندار وشورای نقاب و کارشناسان و .....دربرابر تهمت افرینی کذب خود جوابگو باشند


:: موضوعات مرتبط: تریبون ازاد , ,
:: بازدید از این مطلب : 205
|
امتیاز مطلب : 27
|
تعداد امتیازدهندگان : 6
|
مجموع امتیاز : 6
تاریخ انتشار : 20 آبان 1389 | نظرات ()
نوشته شده توسط : هاشم ملایجردی
آفتاب: مریم فسنقری با بهت و حیرت فراوان، قبض به دست به شرکت آب و فاضلاب سبزوار مراجعه کرد ولی امور مشترکان این شرکت، ترکیدگی لوله و نشت آب را احتمال مصرف زیاد آب در خانه او دانستند ولی این فرضیه برای او پذیرفتی نبود چون اطمینان داشت در هیچ یک از بخش‌های خانه، نشت آبی مشاهده نشده است. 

این مشترک سبزواری، وقتی بهای 5 / 4 میلیون تومانی قبض آب خانه خود را دید هاج و واج ماند. این مبلغ بهای مصرف 3 دوره در قبض آب وی درج شده بود.

مریم فسنقری با بهت و حیرت فراوان، قبض به دست به شرکت آب و فاضلاب سبزوار مراجعه کرد ولی امور مشترکان این شرکت، ترکیدگی لوله و نشت آب را احتمال مصرف زیاد آب در خانه او دانستند ولی این فرضیه برای او پذیرفتی نبود چون اطمینان داشت در هیچ یک از بخش‌های خانه، نشت آبی مشاهده نشده است.

وی گفت: مگر می‌شود خانه‌ای که در نیمی از این 3 دوره خالی و پس از آن هم در اختیار 4 دانشجویی بوده که مصرف آب چندانی هم نداشته‌اند قبض 4 و نیم میلیون تومانی صادر شود؟ آغشته مسئول شرکت آب و فاضلاب سبزوار هم با تایید صدور چنین قبضی قول داد این موضوع را پیگیری کند.



:: بازدید از این مطلب : 55
|
امتیاز مطلب : 15
|
تعداد امتیازدهندگان : 3
|
مجموع امتیاز : 3
تاریخ انتشار : 20 آبان 1389 | نظرات ()
نوشته شده توسط : هاشم ملایجردی
معایب و منافع استانی شدن انتخابات مجلس
گفتگوی "تابناک" با حسن سیدآبادی
طرح موضوع استانی شدن انتخابات مجلس شورای اسلامی از مجلس ششم در فضایی سیاسی مجلس مطرح شد و از همان زمان طرح موافقان و مخالفانی پیدا کرد. هر چند برخی از موافقان در مدت سال‌هایی که این پیشنهاد مطرح شد، تغییر موضع داده‌اند. با مطرح شدن این قضیه در صحن علنی مجلس، گمانه‌زنی در مورد چالش‌های و منافع این پیشنهاد آغاز شده است.

در همین راستا با حسن سید آبادی، نماینده پیشین سبزوار در اداوار ششم و هفتم مجلس شورای اسلامی به گفت و گو پرداختیم. وی که در اصل این روند را در جهت پررنگتر شدن بعد ملی وظایف نمایندگان برمی‌شمارد، طرح این قانون را در فضای سیاسی کنونی کارشناسی نمی‌داند و موفقیت این را منوط به تثبیت موقعیت احزاب و جا افتادن فرهنگ پاسخگویی در دولت می‌داند.

تابناک: طرح استانی شدن انتخابات مجلس شورای اسلامی، اخیرا در مجلس شورای اسلامی مطرح شده است؟

قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی به دلیل اثرات مهمی كه در عرصه سیاسی و اجتماعی دارد، از ابتدای پیروزی انقلاب شكوهمند اسلامی بیشترین اصلاحات و تغییرات را در محتوا و گاه در ساختار داشته است. اخیرا نیز طرحی در این رابطه تقدیم مجلس شورای اسلامی شده و در كمیسیونی مشترك در مجلس تحت بررسی است كه مشتمل بر اصلاح ساختار انتخابات مجلس و تقویت جایگاه شوراها و نقش احزاب است. این طرح به دنبال تغییر ساختار انتخابات مجلس و تبدیل آن به صورت استانی نیز هست.

طراحان این طرح به زعم فرار از مغایرت با قانون اساسی، آن را در قالب تناسب استانی ـ شهرستانی ارائه كرده‌اند. تناسب استانی ـ شهرستانی، یعنی انتخابات مجلس بدین صورت خواهد بود كه اگر در شهرستانی با حدود یكصد هزار نفر جمعیت ده نفر كاندیدا شوند و با یكدیگر رقابت نمایند، كه البته باید اهل همین شهرستان باشند. مطابق این طرح، اگر یك نفر از آنها، 30 هزار رای از شهرستان مذكور اخذ نماید، اما جزء لیست استانی نباشد و از كل استان به جز شهرستان خود نیز 50 هزار رای اخذ نماید و در مجموع 80 هزار رای داشته باشد و در مقابل، فرد دیگری از همان شهرستان با كسب 10 هزار رای از آن شهرستان به دلیل آنكه جزء لیست استانی است و از مجموع كل استان 100 هزار رای داشته است و در مجموع حائز 110 هزار رای است. در طرح مذكور، فرد دوم كه از حوزه انتخابیه خود تنها 10 هزار رای داشته است، نماینده خواهد بود. این ساختار تناسب استانی ـ شهرستانی است.

دلیل طرح تقویت شوراها و نقش احزاب، از سوی طراحان بی شك آن است كه بتوانند با توجیه و در تقویت این دو، در حقیقت به هدف اصلی كه استانی شدن انتخابات است نائل شوند و نظرات سایر نمایندگان را جلب نمایند.

طراحان این طرح، در توجیه اقدام خویش چنین وانمود می کنند كه نمایندگان مجلس به دلیل كثرت ارتباطات و دیدارهای مردمی، به رسالت اصلی خویش كه همانا قانونگذاری و نظارت بر انجام آن است كمتر می پردازند. لذا در راستای فراغت نمایندگان از این امور، بحث تقویت شوراها و گسترش اختیارات آن را مطرح می نمایند. موضوع احزاب را با این توجیه آورده‌اند كه با انجام استانی انتخابات، زمینه و بستر رشد و تقویت احزاب مهیا خواهد شد.

تابناک: با توجه به تمرکز قدرت و فعالیت‌های سیاسی در مراکز استانها و ضریب نفوذ کمتر احزاب در شهرستانها، این پیشنهاد در حال حاضر چه آسیب‌هایی ممکن است داشته باشد؟

 با كمال تاسف آنچه در این طرح مغفول مانده و بی اهمیت قلمداد شده است، نادیده انگاشتن جایگاه رفیع مجلس در ارتباط با پشتیبانی گسترده مردمی است. چرا كه نقش و تاثیر مجلس به عنوان ركنی مهم در حكومت تنها به حمایت همه جانبه مردم است و بس. این مهم نیز در اثر ارتباط تنگاتنگ مردم با مجلس محقق می گردد و لاغیر. اصلاح نحوه ارتباطات مردمی نباید آنگونه باشد كه به جای اصلاح ابرو چشم را كور نماییم. بدون شك هر اصلاحی در ساختار و محتوای قانون انتخابات مجلس باید در راستای ظهور گسترده اراده مردم و انتخاب واقعی نمایندگان ملت انجام گیرد.

باید گفت اصلاح قانون انتخابات، در صورتی كه بر اساس موازین صحیح علمی، اسلامی، كارشناسی و مستفاد از تجارب بشری و منصفانه و عادلانه نباشد. بی شك زمینه ساز مشاركت گسترده مردمی و رشد و توسعه در جامعه نخواهد شد و اثرات نامطلوبی نیز به دنبال خواهد داشت. هیچ عقل سلیمی انكار نخواهد كرد كه اقتدار مجلس با مشاركت گسترده و همه جانبه مردم و نمایندگان توانمند تجلی خواهد یافت. و در این صورت است كه مجلس در راس امور خواهد بود. اگر به هر دلیل مجلس از حمایت بالای مردمی برخوردار نباشد در كنار قوه مجریه و قضائیه اقتدار و منزلتی نخواهد داشت.

باید بپذیریم كه مجلس از اركان مهم در حكومت است كه از صدر مشروطیت خواسته مهم ملت بوده است و امید مردم در حكومت، همیشه به مجلس بوده است و مجلس به پشتیبانی مردم نجات دهنده و سامان بخش جامعه در بحران‌ها بوده است. حال اگر در اصلاح ساختار انتخابات مجلس و استانی شدن آن به كاهش حمایت مردمی منتهی شود چه خسران و ضربات جبران ناپذیر به این ركن مهم در حكومت و به تبع آن به نظام كه حمایت مردم از مجلس در واقع حمایت از نظام نیز می باشد وارد خواهد شد و سوالاتی که طراحان به آن بیاندیشند این است که آیا اصلاح ساختار انتخابات مجلس و به شكل استانی نمودن آن، باعث مشاركت گسترده مردمی از مجلس خواهد شد و یا موجب كاهش مشاركت و بی رغبتی مردم می گردد؟ آیا استانی شدن انتخابات مجلس موجب نخواهد شد كه به سرنوشتی مشابه آن انتخاباتی شود كه از استقبال كمتری برخوردار است؟ مجلسی كه از پشتوانه مردمی برخوردار نباشد قادر به دفاع از حقوق ملت در عرصه های مختلف است؟

اگر مجلس از اركان مهم در نظام محسوب می شود و معمار كبیر انقلاب امام راحل (ره) آن را در رأس امور یاد كرده، با چه پشتوانه ای می تواند در رأس امور قرار گیرد و با هر نسیمی نلرزد؟

تابناک: مسأله‌ای که مدنظر برخی حامیان این طرح است، تقویت ساختار احزاب در کشور است، آیا انتخابات مجلس زمانی كه استانی شود سبب ایجاد بستر تقویت احزاب خواهد شد؟

 اگر این ادعا درست باشد، چرا؛ در نظام مقدس جمهوری اسلامی و در طول سی سال، از ابتدای عمر مجلس شورای اسلامی كه انتخابات مجلس شهرهای بزرگ مانند تهران، مشهد، تبریز، شیرا ز، كرج و... مشابه طرح استانی برگزار شده است و افراد با لیست انتخاباتی به ظاهر تشكل ها، وارد مجلس شده‌اند. با وجود آنكه راه یافتگان این شهرها عموماً از افراد مؤثر سیاسی بوده‌اند. چرا موجد احزاب توانمند و فراگیر در كشور نشده‌اند؟

آیا این تجربه سی ساله موید این ادعا نیست كه كلید معمای رشد و نهادینه شدن احزاب در انتخابات استانی مجلس نیست بلكه به ساز و كار خاص دیگری منوط می باشد؟

با عنایت به تجربه انتخاباتی سی سال گذشته و فضای حاكم در اوضاع اجتماعی، در صورتی كه استانی شدن انتخابات اجرا شود، لیست انتخاباتی توسط چه كسانی تنظیم خواهد شد؟ چه معیار و ملاكی درانتخابات اشخاص در تهیه لیست های انتخاباتی وجود خواهد داشت؟ آیا لابی های غیرمتعارف از سوی برخی داعیه داران شیخوخیت در تشكل‌ها و غیره گسترش نخواهد یافت؟ آیا نمایندگان فعلی و ادوار و سایر اشخاص ذی نفوذ در ماجرای تنظیم لیست‌ها به مسائل گسترده حواشی و غیره جهت قرار گرفتن در لیست دچار نخواهند شد؟ آیا با این وضع عزتی برای نماینده خواهد ماند؟

در صورتی كه همه اذعان داریم كه در شرایط كنونی تهیه لیست های انتخاباتی هیچگونه مشابهتی با فرآیند شكل گرفته با عملكرد احزاب واقعی نداشته و ندارد. تاكنون در شهرهای بزرگ، بیشتر اعمال نفوذ و لابی های غیرمنطقی مشاهده می شود. حال با این وضعیت آیا نمایندگانی كه از طریق لیست انتخاباتی وارد مجلس می شوند در صورت داشتن مواضعی برخلاف میل و سلیقه تنظیم كنندگان لیست، در ادوار بعدی از لیست كنار گذاشته نخواهند شد؟ خوشبختانه افرادی كه بدون لیست وارد مجلس شده‌اند به چنین سرنوشتی كمتر دچار می شوند ولی تجربه گذشته نشان داده است افرادی در شهرهای بزرگ به راحتی از لیست انتخاباتی حذف شده‌اند.

تابناک: در ارتباط با تقویت شوراها كه در این طرح جهت توجیه استانی شدن انتخابات مجلس گنجانده شده است. راهكار ارائه شده در این طرح چیست؟

 باید گفت شوراها بدون ارتباط به مجلس هرچه بیشتر با اختیارات مناسب در جامعه نقش آفرین باشد و مردم نسبت به اموری كه مربوط به آنها می باشد به این نهادها مراجعه نمایند. لذا می توان بدون اینكه مشاركت گسترده از مجلس را حذف نماییم با افزایش نقش شوراها در كاهش مراجعات مردمی با نمایندگان به هدف مطلوب خویش نائل شویم.

تابناک: دلیل مخالفت شورای نگهبان با این طرح چه بود؟

 طرح استانی شدن مجلس در ادوار گذشته، مطرح و مورد مخالفت شورای محترم نگهبان قرار گرفت، چرا كه حوزه انتخابیه در قانون اساسی تصریح شده است و از آنجا كه در صورت استانی شدن انتخابات مجلس، آراء استانی در حوزه انتخابیه نقش اصلی و مؤثر ایجاد خواهد كرد، منجر به تغییر حوزه انتخابیه از شرایط كنونی خواهد شد. بی شك این تصمیم وفق قانون اساسی به نظر نمی رسد مگر آنكه معجزه ای رخ دهد كه از آن بی خبریم!

تابناک: تجربه‌های دیگر از جمله کشورهای اروپایی که نظام پارلمانی در آنها از قدمت بیشتری برخوردار می‌باشد، چگونه است؟

با بررسی‌های بعمل آمده در كشورهای توسعه یافته و پیش‌تاز در حاكمیت مردمی از قبیل کشور فرانسه تلاش شده است كه انتخابات مجلس را درحوزه های كوچكتر برگزار نمایند تا بدین وسیله مردم با نمایندگان خود كه به عنوان وكیل محسوب می شوند، ارتباط مستقیم داشته باشند و در طرح معضلات اجتماعی و نارسایی‌ها به آنان دسترسی داشته باشند و با ارائه نظرات خویش، آنان را در تصویب قوانین منطبق با واقعیتها و گرفتاریهای اجتماعی كمك نمایند و نمایندگان مجلس نیز به دلیل ارتباط مستقیم با مردم و حكومت كه دارند از طرفی، پشتوانه مردمی مستحكمی از نظام را به وجود می آورند و از طرفی دیگر با نظارت مستقیم در سایر قوا عملكرد آنان را نسبت به تحقق حقوق اجتماعی و رشد و توسعه جامعه هدایت می كنند.

حال با توجه به اینكه نظام اسلامی ما مردمی ترین نظام دینی در عصر اخیر است و خوشبختانه آحاد مردم ایران در استقرار آن نقش آفرین بوده‌اند به نظر می رسد استانی شدن انتخابات مجلس یك اقدامی نسنجیده و غلط خواهد بود زیرا به شدت زمینه كاهش مشاركت مردمی را از نظام اسلامی در پی خواهد داشت و انگیزه مردمی را از حضور گسترده در حمایت از این نهاد مهم مردمی از بین خواهد برد، ضمن اینكه امروزه بقاء حكومتها متكی به حمایت و پشتیبانی مردم است و این اصلی مسلم و خدشه ناپذیر می باشد و آنان كه دلسوز نظام هستند و به استمرار نظام اسلامی می اندیشند باید به تقویت راهكارهای حمایت مردمی از نظام بپردازند و بدانند كه كارآمدی نمایندگان و یا مدیران اجرایی به ساز و كار دیگری بستگی دارد و بدون اینكه بخواهیم به تركیب حوزه انتخاباتی مجلس آسیب وارد كنیم و مشاركت مردمی را از بین ببریم با تقویت شوراها و اعطاء اختیار قانونی زیاد به این نهاد یقیناً مراجعات اجرایی مردم به شوراها سوق داده خواهد شد و نیازی به قطع كردن ارتباط مردم با مجلس نخواهد بود و همچنین با اصلاح درست قانون احزاب و حمایت نظام از نهادینه شدن این نهاد عظیم و مناسب در ساختار نظام زمینه كارآمدی نمایندگان و مدیران اجرایی یقیناً محقق می گردد و در نتیجه ساختارهای نظام اسلامی در مسیر رشد و توسعه سرعت مناسب پیدا خواهد كرد.

لذا امیدوارم که نمانیدگان محترم دوره هشتم با تأمل و كالبد شكافی بیشتری به این طرح و نتایج آن عنایت نموده و آنچه رضای حق و خیر و صلاح ملت در آن است تصمیم گیری نمایند.


:: بازدید از این مطلب : 72
|
امتیاز مطلب : 15
|
تعداد امتیازدهندگان : 3
|
مجموع امتیاز : 3
تاریخ انتشار : 20 آبان 1389 | نظرات ()
نوشته شده توسط : هاشم ملایجردی

یك اسیب شناسی درشهرستان جوین  خیلی از ناظران مردمی و عقلای شهرستان ، خصوصا دلسوزان نظام را به این فكر انداخته كه متاسفانه ارزشهایی نظام مقدس و خط و لایت و راه سرخ شهدا كمتر مورد توجه قرار گرفته است ! منظور گرفتن یاد واره و...و استفاده از كلمات قصار نمی باشد ، بلكه عملكر واقعی نشان دهنده همه مسائل است !!!!
 درذیل اقداماتی كه مشكو ك می نماید درشرایط فعلی كه دشمن از همه هجمه هابرای نابودی نظام مقدس استفاد می كند تعدادی هم در اندرون وگاه درپشت میزها با تخریب وجه رزمندگان و بسیجیان وسلحشوران دیروز و سنگرنشینان سه دهه انقلاب و بكارگماردن كسانی كه نه تنها برای این مملكت عملا وعامدا اقدامی نداشته بلك به سبب سوء استفاده از شرایط است كه به اریكه ها دست یافته و دل خانواده شهدا و رزمندگانی كه درعرصه جهاد به دستور رهبر معظم انقلاب بوده وتا اخر هم خواهند بود شكسته و ناامید تراز دیروز باید به نظاره  تخریب بیشتر كسانیكه با خود اندیشه لسوزانه دارند و تاكنون هم درمسیر انقلاب ونظام مقدس گام برداشته اند  بنشینند كه جای تاسف است. به قول قدیمی ها انگار قحطی مردان مرد است وباید با ذره بین درپی افراد باشند تا این ذربین دست كاری شده !!!!! كسانی را نشان دهد كه كمترین مروت را به نظام نداشته اند !!! جالب اینكه همین افراد دست اندركار تخریب دیگرانی باشند كه برای نظام ازجان ومال وزمان و ......استفاده كرده و حال نیز غریب افتاده اند!!!

شهرستان جوین سرزمینی كه درسوز وگذاز جنگ و پس از جنگ درثبات انقلاب نقش خوبی را داشته ومملواز كسانی است كه روزگار سخت با نظام بوده اند و پس از ان به سكوت نشسته و منتظر مانده اند كه مسئولان اقداماتا خود را انجام دهند ولی هیچ گاه تا این اندازه شاهد،طرد نیروی های انقلابی حاظر و فرزندان شهدا ورزمندگان وبسیجیان نبوده اند وبه عوض ، حضور كسانی كه تاكنون جز خیانت به نظام و معاندت و تعریف وتجمجید از دشمن  كارنامه ای نداشته وبدتر كسانی كه حتی چندین بار به پایگاه اشرف رفته و اموزشهای لازم را دیده ویا كسانیكه درزمان قبل از انقلاب از عوامل ساواك ان زمان بوده و زمان انقلاب هم برادرانشان به لشكرگاه غرب گریخته و  وطن یادشان نیامده كه بماند بلكه .....وخانواده انها هم درداخل با تبلیغات منفی علیه نظام ازهیچ خیانتی دریغ نكرده اند اكنون با عناوین مخلتف ،‌آنهم از اندرون ادراتی كه ممكن است اسناد طبقه بندی شده داشته باشد !!!! سبز شده اند و گاه دركنار مسئولان ارشد وگاه در دفتر وگاه درسیستم انها ، خواه وناخواه  به خواسته خود رسیده اند!!!؟
جالب اینكه همین افراد هم طبل تهمت چاق كرده و به دست تعدادی متاسفانه مسئول داده و انها هم تا می توانند علیه رزمندگان و بسیجیان وهیئت داران و معتمدین واقعی مردم زده تا هرچه بیشتر  تخریب این گونه اشخاص امكان پذیرباشد وااگر این كار انجام نشود كه با حضور همان غیور مردان دیروز و مردان مرد امروز دیگر جایی برای معاندین نمی ماند كه اینگونه در بدنه دولت مشغول شاید شنود و مخابره باشند !!! ازكجا معلوم !!!
هیچ ،كه معلوم نباشد این وجه قضیه معلوم است كه همه افراد بجز اندك كسانی كه قبلا هم مسئولیت داشته اند كسانی درسمت های مختلف بكار گمارده می شوند كه درزمان جنگ و دوران سخت بعدازن ، نیشخند مسجد نشینان بودند بگذریم از پارتی بازی هایی كه انجام می شود؟! و تنها به كسانی توجه نمی شود كه برای این مملكت هرانچه كه لازم بوده انجام داده اند ولی حال بدروزگار شده اند؟؟؟؟!!!! وبه نقطه ای رسیده اند كه همین طیف مخالفان نظام را همان بسیجیان و دلسوزان معرفی می كنند!!!!!! واقعا كه چه خیانتی !!؟ چه خطری كه براحتی افریده می شود!!؟ واكنون هم درشرایط سخت بازهم همان معروفانی كه اكنون منكر نام دارند وهمان حاشیه رفتگان (وهمان كسانی كه اكنون انواع انگ ها و تهمت ها و زخمها را متاسفانه از كسانیكه ادعای داعیه داری از حكومت و نظام و اصولگرایی داشته ولی درعمل نشان داده می شود كه به هیچ یك ""حتی همان اصولگرایی """ معتقد نیستند)درزمان جنگ احتمالی به دفاع از حریم ولایت و نظام مقدس خواهند رفت !  اری همان كسانی كه اكنون میدان دار هستند مثل گذشته بازهم یك نفراز خانواده را تقدیم دشمن خواهند كرد تا بازهم مثل گذشته سینه هموطن را بدرد ! ولی حال كه همان افراد عزیز شده اند و همان بسیجیان ورزمندگان دیروز و مردان مرد امروز  ، منكر نام گرفته اند  !!!؟ نمی دانم چرا وچرا ورچرا دیگر جایی برای دلسوزان واقعی نظام نیست !!وچرا عرصه برهمان مردان مرد و دلسوزان نظام تنگ وتنگترمی شود !!!!!؟؟؟

ازنهادهای مرتبط انتظارمیرود كه نگذارند تا ارزشهای انقلاب اینگونه تاخت وتاز شده و دلسوزان نظام متاثرتراز دیروز باشند


:: بازدید از این مطلب : 77
|
امتیاز مطلب : 15
|
تعداد امتیازدهندگان : 3
|
مجموع امتیاز : 3
تاریخ انتشار : 20 آبان 1389 | نظرات ()
نوشته شده توسط : هاشم ملایجردی

جايگاههاي سي ان جي با همت دولت محترم در اقصا نقاط كشور راه اندازي مي شود وبحث سه جايگاه سي ان جي در شهرستان جوين قبل از ارتقاء قطعيت پيدا كرده بود !!

مردم هم فكر مي كردند كه اين جايگاهها معجزه خواهند كرد ولي همين يكي هم به اندازه كافي مردم را الاف خود كرده است و اگر قراراست دومي هم مانند اولي باشد بهتراست كه اصلا نباشد !!!! بجاي هشت كيلو وفقط قادر به تزريق دو كيلو وگاه سه كيلو مي باشد و مردم بيچاره بايد از بيست وچهارساعت چندساعتي را درمسيراين جايگاه( احمداباد) ترددنمايد وهنوز به خانه نرسيده گازش تمام مي شود و اه شهروند بالا مي ايد واگر مسافر هم باشد وبه اميد اين گاز بخواهد ادامه مسير دهد كه بايد سايت اشك جوين را بخواند تا كمكي از اشكش نصيب اين وبلاگ باشد شايد مرهمي باشد به چشمان خشكيده كه ديگر اميد به مسئولين نبسته اند ومنتظرند كه زمان وقضا وقدر برايشان تصميم بگيرد!!!؟؟ اشك كود كش و خانوداه اش هم كه حتما جاري خواهدشد و فضاي سبز شهر را سيراب خواهد كرد ،‌شايد بوته برويد و بقبولاند كه بابا اول همين يكي را درست كنين ومردم را اسير نكنين!!؟

درعين حال اميد است كه جايگاههاي بسيار ساخته شود تا مردم خيال اسوده كنند اگر اين يكي مشكل داشت ديگري كارسازباشد

:: بازدید از این مطلب : 77
|
امتیاز مطلب : 15
|
تعداد امتیازدهندگان : 3
|
مجموع امتیاز : 3
تاریخ انتشار : 20 آبان 1389 | نظرات ()
نوشته شده توسط : هاشم ملایجردی

زماني بود كه طرح تجميع همه پايانه هاي بارومسافر در دستور كارشهرداري نقاب بود( زمان هاشم ملايجردي) تا جاييكه حتي زمين اين موضوع درناحيه درويش اباد از سوي مالكين به اندازه نزديك به ده هكتاردرحاشيه كمربندي واگذار گرديد و شهرداري هم نسبت به تسطيح اين مكان اقدام و حتي با بخش خصوصي جهت اجراي اين پرو‍ژه بسيار مهم واشتغال زا خصوصا سرمايه گذاري ايراني ساكن اروپا در تبريز ملاقات و اين موضوع وطرح توجيهي ان را تقديم كارشناسان اين سرمايه گذارنمود وحتي كارشناسان به شهرستان جوين مراجعت كرده وازنزديك با شهرستان اشنا شده واز اين پروژه بسيار مهم استقبال كرده و متاسفانه با استعفاي شهردار وقت اين موضوع نيز به فراموشي رفت و ديگر مسئولان وشوراي شهر كه زياد هم در اين فكرها نيستند فقط به لاف وقاف بسنده كردند ودرروزنامه ها قافيه بافي واظهار گلايه و پيشنهاد خشك وخالي ونظريه پردازي با وجود خبرنگار خبره نشراكاذيب وتوجيح سازي اكاذيب به اوج خود رسيد ولي سوء مديريت در اين خصوص خصوصا امسال به حداكثر خود رسيده است تا جاييكه اكنون اشفته بازاي پيش امده است كه هم شهرداري سودي حاصل خود نمي كند و مديريتي هم بر اين موضوع ندارد !!و هم كشاورز بيچاره دراين كش وقوس ، حيران وويران مانده است!!!

اي كاش مسئولين پرمدعاي  جويني كه فقط حرف مي زنند درخصوص پيگيري جدي طرح تجميع پايانه ها اقدام مي كردند وامسال سود هنگفتي هم نصيب تشكيلات شهري مي نمودند. باتوجه به اينكه شروع مي توانست با تمركز دفاتر پايانه ها در همان نقطه با يك تشكيلات فانتزي انهم با استفاده از سرمايه خود پايانه ها كه بسيارهم از اين طرح استقبال كرده بودند انجام مي شد

ولي مشخص نيست كه در پشت پرده چه خبر است كه همكاري بسيار صمييمي مسئولان درجهت عدم اجراي اينگونه پروژه وجود دارد!!! تا جاييكه فقط به شعار خشك وخالي ودستورات مرموزانه صرفا توخالي و عوام فريبانه بسنده شده وحتي در حاشيه اقدامات و حركات غيرقانوني نظارگر مانده اند!!!!تا اينكه اينگونه شهرستان و كشاورز ومردم متضررشوند !!!!!

ورودي شهر كه مي توانست به يك نقطه گردشگري تبديل شود با انبوهي از سنگهاي معادن اسفراين سنگ فرش مي شود كه اين طرح قبلا اجرا و بعدا تخريب گرديد (زمان فيروز فر وفوجي ) حال نيز سرمايه شهر صرف طرحي مي گردد كه يقينا عقلاي اينده ان را نخواهند پسنديد و اصولا جوابگوي ورودي شهر نبوده وحتي مضرات فراواني هم دارد كه اكنون چشمان كور مسببان خصوصا شورا و خصوصا رييس شورا !!!ضرري را برشهر ومردم تحميل مي كند كه دراينده صداي اين ناقوس عدم درايت مشخص خواهد شد .بقيه موارد هم بماند !!!



:: بازدید از این مطلب : 68
|
امتیاز مطلب : 15
|
تعداد امتیازدهندگان : 3
|
مجموع امتیاز : 3
تاریخ انتشار : 20 آبان 1389 | نظرات ()
نوشته شده توسط : هاشم ملایجردی
همه مردم روز هاي ارماني را در امتداد استقلال و تبديل منطقه جوين به دوشهرستان مي ديدند كه كم كم رنگ باخته و مسائلي كه بصورت طبيعي در پي ارتقاء اتفاق مي افتد از جمله استقلال ادارات ، گاها بعنوان كارنامه اقايان مطرح مي گردد!!هرچند كه طومار حقانيت جوين را (بعدازاينكه جغتاي بعنوان شهرستان اعلام شد ونقاب نشد طوماري تهيه شد تاصداي مردم شهرستان جوين به مسئولين بالا دستي برسد وهمه شوراي شهرستان همكاري كرده وانرا امضاء نمودند ولي رييس پرمدعاي فعلي نه تنها انرا امضاء نكرد بلكه در انروز ها گوشي خودرا هم خاموش كرده بود) درروزهاي سخت امضاء نكردند!!!! واناني كه درارتقاء جوين به شهرستان نقش فعال وارزنده داشتند اكنون گم نام مانده اند!!!(سيد ابادي ، هاشم ملايجردي كه حتي براي رساندن صداي مردم از جانش مايه مي كرد و علارغم تنهايي دران زمان وفرارتعدادي ازشوراهاي نقاب از صحنه ازجمله رييس فعلي درب شورا را 24ساعته بازكرده بود و طومار و جمع اوري مهرشوراها و موضوع مسجد جامع نقاب كه توانست صداي حقانيت را به بالاها برساندوخطيب و......)

به هرحال سرنوشت مردم وشهر اكنون دراختياركريم نقابي قرارگرفته كه توانايي كنترل شهردارخود را ندارد وعلارغم تظاهر كريم درزمان شهرداربومي ،حال حلقومش گرفته و ديگرطبل بيت المال را نمي  نوازد تا جاييكه شهردارش اقدامات خلاف قانوني را به راحتي انجام مي دهد وسكوت رييس مشخص نيست كه تاكي ادامه خواهد داشت واگر تباني نيست پس چه عنواني دارد؟؟ . كريم ديگر مانند قبل در خصوص تنها فرصت گردشگري و تفريحي شهر درقسمت ورودي كه قبلا عدم تجميع فضاي موجود طرفين درضلع شرقي را خيانت به شهرو خلق مي دانست حرفي ندارد !!؟؟وظلمي كه اكنون كريم و تشكيلات شورا با سكوت دراين فاز دراينده وحال شهرانجام ميد هند به هيچ وجه قابل جبران نخواهد بود !!! ظاهرا كريم يك عينك نياز دارد تا سري به ميدان شهدا ء مشهد بزند و ببيند كه دروسط فكله ساختمان شهرداري و مجتمع تجاري قرارگرفته است ويا بلوار خيام نيشابور و يا بلوار كاوه اصفهان ويا فلكه زند و سه هزارمتري سبزوارو....را ببيند !!!! و نگويد كه موافقت نمي كنند!!! هرچند كه عدم پيگير اين قضيه را به تقصيرات استانداري اضافه مي كنند ومي گويند دفتر فني موافقت نكرده است !!!!! ولي چگونه ميدان شهداء مشهد و ساير شهرستان ها خصوصا سبزوار كه مردم ان حتي براي تفريح به فلكه بزرگ شهر كه امكانات اسقرارمسافر هم قرارگرفته و حتي سرگرمي وبازيهاي مسافر وشهروندرا دارد احداث شده اند!!!! وحرفي نبوده است ولي براي شهرنقاب دفترفني مخالفت دارد!!!! البته اينجانب به يقين مي دانم ودر اين تشكيلات بوده ام ويقين دارم كه دولت با اسقرار دوفرمانداري دريك منطقه موافقت كرد ولي باساختن اين پرو‍ژه كه مي توانست به يك شهربازي بزرگ و تالارو مسجد واقامت مسافرو بازارعرضه سوغات انهم درمسير ترد مسافر كه در كمتر ، شهري اين موضوع پيش مي ايد موافقت نمي كند !!! هرچند كه من شهرداراين شهر بوده ام ومي دانم كه عدم پيگيري به توجيهي تبديل شده است تا مردم را با اين كلمات قصار مانند دفتر فني و....اغواء نمايند. و چشم انداز اين شهرزيبا را به انبوهي از سنگ هاي فرش كرده درطرفين بلوار وپيش روي املاك و اماكن مسكوني مردم وعقيم ماندن اصل اباداني به كلي از بين ببرند!!!

تجميع فضاي طرفين از ميدان بسيج تا اولين سه را مساحتي برابر با نه برابر فلكه بزرگ سه هزارمتري را فراهم ميكند ولي سكوت وهمراهي كريم با طرح شهردار كه زياد هم به اينده اين شهرنمي انديشد وفقط زمان را دخل خود ساخته است جاي بسي تعجب وسوال است .

مشكلاتي كه درزمان رياست كريم براي شهر و نهايتا شهرستان پيش امد درهيچ زماني پيش نيامده است !! و رياست نامبرده همه توانمنديهاي اين شهرستان را بر باد داده است وفقط به درخواست كودكانه اانهم صرفا با رندي خبرنگارعضو شورا در رجرايد وخصوصا تعريف نامه كه به نام متاسفانه شهرستان جوين هم با هزينه بيت المال دراستان خراسان رضوي تكثيرمي گردد كه مطالب فاقد وجاهت و سطح پايين و گاها اكاذيبي كه نشرمي گردداز ابهت عقلانيت وتمدن سرزمين عطاملك مي كاهد! بسنده نموده است !!!

مطمئنا زمان رياست وي جز مباحث اسفالت و ساير پروژه هايي كه بصورت طبيعي در بود ونبود كريم وامثال ايشان انجام مي شود اقدام تحولي ديگري درشهرستان وخصوصا شهرنقاب پيش نخواهد امد!!

گروهي متاسفانه درجمع شورا قرارگرفته اند كه به روزمرگي دچارشده و از اصل يعني اينده اين سر زمين غافل و درپس اين تغافل وشايد تظاهر به تغافل و تباني كه امكان ان بسياراست !!!! مانند املاك خود شوراها !!! وتخلفات ملكي گسترده !!!! وسايرمسائل .......مسائل ديگري هم مطرح است كه گفتنش زيبنده قلم اين جانب نمي باشد .

درعين حال اي كاش رييس شورا بجاي سكوت ،وروز شماري رياست به مباحث شهر از جمله تجميع قبرستانها كه براحتي قابل انجام مي باشد وتاكنون بايد از ان بهره برداري مي شد ! تجميع پايانه ها  ومشاغل حاشيه اين مهم و طرح تجميع صنايع شهر و توجه به تنها فرصت شهر خصوصا درضلع شرقي و....اراضي برباد رفته شهرداري !!!و د ه ها موضوع بزرگ ديگر مي انديشيد !!! لازم به ذكر است كه دو طرح فوق مي توانست به ايجاد حداقل دويست فرصت شغلي و سيصد فرصت شغلي طولي بينجامد كه دولت محترم نيز تسهيلاتي را درنظرگرفته است ولي براي جذب واقعي ان به معناي اصيل اشتغال نياز به انديشه است كه درشهرستان جوين خصوصا درنزد متوليان كمترديده مي شود تسهيلاتي كه ازطرف دولت قابل عرضه است ولي جوانان عزيزهم با توجه به نبوده گسترده مشاغل با ثبات ناچارند در مسيرهاي استفاده كنند كه برگشت وام راهم با مشكل مواجه مي كند

حضوركريم انقدر مضر است كه مي توان چندين كتاب دراين باره نوشت !! و اعضاء شورا شهر كه بايد اين حضرت را به ناچار تحمل كنند خود نيز درپي محافظه كاري و ترس ووحشت كريم به روزمرگي گرفتارشده اند وعملا شهر جز مسائل روزمره تمام شهرداري كشور (لكه گيري و چمن و پياده رو واسفالت انهم با هزينه هاي اماده و اجراي پيمانكار) چيز ديگري را تجربه نخواهدكرد!!!



:: بازدید از این مطلب : 65
|
امتیاز مطلب : 14
|
تعداد امتیازدهندگان : 3
|
مجموع امتیاز : 3
تاریخ انتشار : 20 آبان 1389 | نظرات ()
نوشته شده توسط : هاشم ملایجردی

مطلع شديم كه كمربندي يازده كيلومتري شهرنقاب به اداره راه واگذارشده است !!! ازيازده كيلومتر اين مسير هنوز شصت درصد مردم توافقي با شهرداري نداشته وعملا شهرداري تصرف عدواني داشته و مدركي درخصوص تملك نهادواداره و ياشهرداري وجود ندارد!!!

شايد عدم اطلاع مسئولين راه شهرستان جوين از اين قضيه ويا مباحث حاشيه اي باعث شده است تا اين موضوع مهم يعني اراضي كه هنوز خساراتي دريافت نكرده وحتي توافقي هم ندارند و رضايتي هم نداشته وتعدادي هم شكايت كرده اند و هنوز درمسيردادگاه وپاسگاهند!!! مورد توجه قرارنگيردكه خود مشكلاتي را حادث خواهد شد !!!


درواقع شهرداري وشوراي نقاب با عدم توجه به حقانيت مالكين به لحاظ قانوني وشرعي دچار تخلف شده و كتمان اين موضوع هم خود تخلف ديگري است .

مشخص نيست ايا شوراي نقاب مي تواند اراضي مردم كه هنوز شهردار وشورا مالكيتي برا ان ندارد وصرفا يك تصرف زورمدارنه بوده به نهادي واگذاركند!!! وبا فرافكني از خود سلب مسئوليت كند!!؟

پيرزني كه من مي شناسم باغش كه درختان فراوان واشجار گونان داشت و حصارو درب نيز مضاف قضيه بود اكنون سينه مي كوبد !!!! ايا عدالت وشرع وقانون چنين اختياري را به احدي مي دهد تا اينگونه املاك مردم به يك نهاد ديگر واگذارشود!!!

اداره راه نيز بايد با بررسي جزييات اين مسير ، وبررسي موضوع مالكيت افراد كمربندي را تحويل مي گرفت و فرجه زماني را اعلام مي كردتا ان بازه شهرداري با مالكين توافق مي كرد!!! ولي حال ظاهر همه دست به دست هم خواهند داد تا مردم و عوام ورعيت را بكوبند و املاكشان را بدون هزينه غارت كنند!! اميد است كه براي اين موضوع تدبيري انديشه شود تا بار مسئوليت دنيوي واخروي ان گريبانگير نگردد



:: بازدید از این مطلب : 71
|
امتیاز مطلب : 15
|
تعداد امتیازدهندگان : 3
|
مجموع امتیاز : 3
تاریخ انتشار : 20 آبان 1389 | نظرات ()
نوشته شده توسط : هاشم ملایجردی

از هزار سوداي جوين به كدامينش اشاره كنم وازكدامين درد خفته اين سرزمين بگويم تا واقعا به مفهوم واقعي ناكارامدي سيستم مديريتي ناهماهنگ شهرستان جوين دست پيدا كنيد !!! هرچند كه به گفته فرماندار محترم مشك انست كه خود ببويد نه انكه عطار بگويد وحال اين مشك است كه مي بويد و بوي ناتواني را هم اشاعه مي دهد!!!

هرمسافري كه به نقاب وارد مي شود درهمان بدو ورود به جزيره اي بنام فلكه بسيج كه هنوز نامش مشخص نيست !!نقاب هست يا كروژده ويا شهرك قائم !شهراست يا نه .و.....برخورد مي كند و دريك نگاه دور انديشانه باخود مي گويد كه ديگر اين همه سنگ بازي درطرفين جاده انهم بصورت ناهماهنگ به چه معنايي است !!! كاري كه در هفده سال قبل شهردار فيروز فر انجام دادو به علت اينكه براي املاك پشتي فكري نشده بود بعدا علارغم مخارج سنگين خراب شد !!!

دريغ از يك مسئول !!!! كه به اين حضرات كه دخيل اين وردي هستند بگويد كه براي مردم چه فكري كرده ايد !!! روي زمين تختي كه ازقبل اماده شده است سنگ چيدن هنرنيست ، هنرانست كه هم منافع شهر وهم منافع عمران واباداني وهم منافع مردم خصوصا مالكين مجاور دركنارهم سنجيده شود ولي حال مشخص نيست كه از پس اين همه سنگ و درياچه ودريايي كه قراراست ساخته شود مردم واملاك پشتي حتما يك مسير جداگانه براي خود از ملك خود اختصاص دهند ولي همين مالكين هفتاد وشش متر عرض اين مسير را وگذار كرده اند وحال به ياد هم نمي ايند كه بماند بلكه اين طرح عجيب مي تواند به سد راه عمران واباداني اين قسمت ازشهربينجامد !!!

اين اقدام مشابه حكايتي است كه سنگي به چاهي انداخته شود تا همه عقلاي شهر نتوانند انرا بيرون اورند !!!!

همان سكوت مورد انتظار اقاي فرماندار اكنون برشهر حكم فرماست كه گاه سكوت نشانه هاي .......مي باشد!! چون اقاي فرماندار ابزارهايي دارد كه نمي گذارد تا كسي انتقاد كند و حرف دلش را انهم براي عمران بگويد !!!! و اگر هم كسي به محضرش وارد شود خواهد گفت بي تجربه اي ! ناداني !! شب نامه نويسي !!!!.......من مي توانم ......پدرت را گوربه گور كنم ....شوراتامين دارم و القصه همان حرفها واقداماتي كه تاكنون انجام داده است .....ولي ايا باسكوت خلق الله و عدم درايت مسئولين ومتوليان حل مشكلات ايا خدا راضي خواهد شدو ايا دراينده حتي بعدازبركناري اين همه مشكلي كه اكنون افريده مي شود گريبانگير متوليان فعلي نخواهدشد !!!!!



:: بازدید از این مطلب : 52
|
امتیاز مطلب : 15
|
تعداد امتیازدهندگان : 3
|
مجموع امتیاز : 3
تاریخ انتشار : 20 آبان 1389 | نظرات ()
نوشته شده توسط : هاشم ملایجردی

با توجه به فصل برداشت هندوانه وسایر محصولات كشاورزی ، و حضور دلالان فراوان دراین شهرستان كه نگین سرسبز خراسان رضوی بوده ودركل كشور نیز مانند جیرفت حرفی برای گفتن دارد وقطب مهم كشاورزی وصنعتی كشوراست متاسفانه حاصل ز حمات كشاورز كه درطول یكسال با هزینه های سنگین  وبدبختی های فراوان زحمتش را به بار می نشاند ومی خواهد كه از قبل ان برای زحمت خود ونان خانواده سودی بجوید كه یكباره همه چیز عوض می شود ! دلالان ، هزینه های تحمیل شده درطول كاشت وداشت وبرداشت ، هزینه های حمل و بساط سودجویان بازار محصولات كشاورزی غمی را در دل كشاورز می كارد !!! متاسفانه این كشاورز است كه نهایتا دست خالی می ماند و سود حاصل كسانی می شود كه یكباره به این سودا افتاده اند وراهی جوین شده اند ! عدم برنامه ریزی !عدم حمایت از تولیدات !و هزار ویك مسئله باعث می شود كه رنگ وروی كشاورز پریده تراز دیروز باشد !

به هرحال این اشفته بازاری كه درشهرستان جوین درزمان برداشت محصولات بوجود می اید تنها ره اوردی كه دارد ضرر وزیان كشاورزبیچاره است وبس!

مشخص نیست كه كشاورز با این قیمت خرید خصوصا درمورد هندوانه كه شاید مرغوب ترین وشیرین ترین هندوانه كشورهم باشد با نامهای عجیب وغریب در بازارهای كشور حضور پیدامی كند و سودی كه نصیب بازار ودلال می كند به هیچ وجه به اندازه تلاش كشاورز نمی باشد واین مشكلی است كه درجای جای این كشور همه كشاورزان با ان دست وپنجه نرم می كنندو كسی هم در پشت كرسی ریاست به این موضوع نمی اندیشد !

زمان برداشت گرجه فرنگی غمی كه درسال گذشته بر دل كشاورز ماند هنوز هم تازه هست ، و مشخص نیست كه امسال ازاین اشفته بازار چه چیزی نصیب كشاورز خواهد شد !!ضرر وزیان ویا برابری هزینه ودرامد!!!


:: بازدید از این مطلب : 75
|
امتیاز مطلب : 15
|
تعداد امتیازدهندگان : 3
|
مجموع امتیاز : 3
تاریخ انتشار : 20 آبان 1389 | نظرات ()
نوشته شده توسط : هاشم ملایجردی
شكل بیمارستان جوین مدیریتی است و فرار متخصین هم جای نقد مدیریت این شهرستان را دارد

فرض برانست كه منتقدین پرمدعای جوینی (بعضی ازمسئولین )بجای یك پزشك خود را دیده ، واقعا چه كارخواهند كرد!

ایا خواهند گفت كه مردم بیچاره نیاز به جراح و دكتربیهوشی و ارتوپد و ....دارند !!؟ ایا خواهندگفت كه پس ازااین همه تحصیلات جان فرسا درشهر كوچكی چون نقاب بیتوته كرده وهمه هزینه های سنگین مطلب و كمبود ارباب رجوع و....پرداخت خواهند كرد ؟؟؟!1

پرواضح است كه همه درپی منافع مالی بوده وهیچ كس از این منافع چشم پوشی نمی كند ودیگر حرف ایثار هم قدیمی شده است چون خود مسئولین خصوصا بومی ها كه از گوشت وپوست این شهرستان هستند با ایثار بیگانه شده اند وحتی در مدت زمانی كه دراریكه قدرتند سعی دارند كه به انحای مختلف از هرجایی كه امكان دارد منافع مالی خودرا بر منافع عمومی ترجیح دهند (اگر كسی منكرشد جناب اقای دادستان اجازه دهد تا با مستند وبه نام همه این منفت طلبی های اقایان را ذكر نمایم) حال پزشك هم مانند این اقایان وبعنوان مثال شوراها دوست دارندكه به منافع خود درظرف زمانی كمتربرسند وچون درجوین این شرایط محیا نیست حق دارند كه بروند!!!؟؟

اگر به یك پزشك جراح كه می تواند جان انسانهارا نجات بخشد به اندازه شهردار نقاب توجه كنیم كه نقش دكتر جان افرین است و نقش شهردار ......یك دستگاه اتومبیل با بنزین و یك دستگاه ساختمان و اضافه كاری و پاداش و تكریم و .....دراختیارش قراردهیم و اجاره مطلبش را هم قبول كنیم حتما نقاب را به مكانهای دیگر ترجیح خواهد داد .

ولی انتقادهای بی ثمر ان هم باعلم به همه مسائل فقط عوام فریبی كودكانه است !!؟ شورای اسلامی كه حال با درامدی بالا مواجه است وشهرداری نقاب كه بجای داشتن سی نفر كارگر به صدبیست ونفر كارگر (به اشكال مختلف)مبادرت كرده كه خود مشكل بزرگی برای اینده این شهراست!!از این كارگران الاف وبیكار خصوصا در اداره شهرداری  بكاهد ولی جان مردم را با تزریق كمی اعتبار  به درامد پزشكان انها را درشهرستان نگه دارد وحتی دیگرانی كه درنقاط مختلف می باشند اشتیاق پیدا كنند تا درجوین برای همیشه بمانند.

شاید رندی بگوید كه به شورا وشهرداری چه ربطی دارد؟؟!

قسمتی از بودجه شهرداری را می توان دراختیارنهادها قرارداد و ازهمان بودجه هم می توان به خرید دستگاهی چون اندوسكوپی كه قیمت چندانی هم ندارد و مریض ها هم ناچارند تا به سبزوار بروند مبادرت كرد كه متاسفانه این كارها مورد استقبال واقع نمی شود!!! وفقط نق ونق اقایان به گوش می رسد!!؟؟

اگر هزینه چاپ تعریف نامه كه به نام شهرستان جوین (تقدیر وتشكراز یكدیگر وخنده بازاری كه دربین مردم راه انداخته است) چاپ می شود،را حاج اقا اجازه دهند به اضافه اجاره خانه شهرداری كه یك روز هم ساكن ان نبوده است و هزینه ایاب وذهاب شهردار پروازی كه از محل بیت المال انجام می شود جمع كنیم می توانیم به درامد یك پزشك جراح باسابقه اضافه كنیم تا درجوین بماند.

اگر خود اعضاء شورا برای مردمی كه انهارا انتخاب كرده اند وگاه از وقف منزل خود به كتابخانه !!!!؟؟؟؟ سخن می گویند هزینه تخلفات خودرا به بیمارستان دهند یقینا می توان چندین پزشك برجسته را ساكن شهرستان جوین كرد و جان مردم رانجات داد!!!

ویا نذرونیاز اقایان برای اقربا وخویشان را صرف بیمارستان كنیم می توانیم همه نیازهای ان را براورده كنیم!!!ولی حاجت این افراد به جان همه مردم ارجحیت دارد!!!! اگر درپی مصداق بودند این جانب مصداقش را دارم!!؟؟؟

نهایتا اگر شورای شهر به اضافه مسئولین مرتبط دیگر توانایی جذب ونگه داری پزشك را ندارند كه ندارند نباید از سیستم انتظار معجزه داشت ! چون مشكل عدم توانایی مسئولین است نه مشكل دیگر...... واگر جراحی فرارمی كند بازهم عدم درایت وتوانایی مسئولین را می رساند !!! وپزشك حق دارد كه به منافع خود برسد!!همان گونه كه اقایان از مسیر منزلت خود درادارات درپی این مقصودند . و اگر سخت شد درامد شخصی شوراها كه برای مردم ایثارمی كنند!!!! و ان پزشك ایثارنمی كند هزینه كنند تا براحتی بجای یك نفر دویاسه نفر ویا بیشتر از حاذقین ساكن شهرنقاب شوند!!!؟؟؟ ایا این كار را انجام مید هند!!؟؟؟ اجاره دم ودستگاه خود شورا كه می تواند دراتاقی درداخل شهرداری مستقرشود هزینه دیگری است كه می تواند یك پزشك را به این شهرستان جلب كند!!!!

اگر مسئولین در استقرارادارات ، دربیمارستان در مسائل روستایی و راه و نظارت ساختمانها و....هزاران مشكل دیگر مردم خود مشكل دارند وقادر به حل ان نمی باشند بخاطر رضای خداوند هم كه شده بگذارند تا توانمندی بیاید و حداقل مشكل بیمارستان را به راحتی حل نماید .

روزی بود كه پزشكی قراربود جوین را ترك كند وشروطی داشت ! ومنطقی هم بود ولی بذل و بخشش ها وتبه كاری ها و .....درشورای شهرو شهرداری به چندده میلیون می رسید ولی حاظر نبودند كه از این همه منفعت شخصی و اراضی و .....ویا نه از محل هزینه های شورا وشهرداری برای نجات جان مردم كمی نه زیاد هزینه كنند نكردند و اجازه ندادند تا ان پزشك رفت وحال من می دانم كه مشكل شهرما كجاست .

مقصر پزشك ومدیریت بیمارستان و شبكه درمان و ......نیست مشكل شهرماست ومدیریت شهرما!!!



:: بازدید از این مطلب : 52
|
امتیاز مطلب : 17
|
تعداد امتیازدهندگان : 4
|
مجموع امتیاز : 4
تاریخ انتشار : 20 آبان 1389 | نظرات ()
نوشته شده توسط : هاشم ملایجردی
معایب و منافع استانی شدن انتخابات مجلس
گفتگوی "تابناک" با حسن سیدآبادی
طرح موضوع استانی شدن انتخابات مجلس شورای اسلامی از مجلس ششم در فضایی سیاسی مجلس مطرح شد و از همان زمان طرح موافقان و مخالفانی پیدا کرد. هر چند برخی از موافقان در مدت سال‌هایی که این پیشنهاد مطرح شد، تغییر موضع داده‌اند. با مطرح شدن این قضیه در صحن علنی مجلس، گمانه‌زنی در مورد چالش‌های و منافع این پیشنهاد آغاز شده است.

در همین راستا با حسن سید آبادی، نماینده پیشین سبزوار در اداوار ششم و هفتم مجلس شورای اسلامی به گفت و گو پرداختیم. وی که در اصل این روند را در جهت پررنگتر شدن بعد ملی وظایف نمایندگان برمی‌شمارد، طرح این قانون را در فضای سیاسی کنونی کارشناسی نمی‌داند و موفقیت این را منوط به تثبیت موقعیت احزاب و جا افتادن فرهنگ پاسخگویی در دولت می‌داند.

تابناک: طرح استانی شدن انتخابات مجلس شورای اسلامی، اخیرا در مجلس شورای اسلامی مطرح شده است؟

قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی به دلیل اثرات مهمی كه در عرصه سیاسی و اجتماعی دارد، از ابتدای پیروزی انقلاب شكوهمند اسلامی بیشترین اصلاحات و تغییرات را در محتوا و گاه در ساختار داشته است. اخیرا نیز طرحی در این رابطه تقدیم مجلس شورای اسلامی شده و در كمیسیونی مشترك در مجلس تحت بررسی است كه مشتمل بر اصلاح ساختار انتخابات مجلس و تقویت جایگاه شوراها و نقش احزاب است. این طرح به دنبال تغییر ساختار انتخابات مجلس و تبدیل آن به صورت استانی نیز هست.

طراحان این طرح به زعم فرار از مغایرت با قانون اساسی، آن را در قالب تناسب استانی ـ شهرستانی ارائه كرده‌اند. تناسب استانی ـ شهرستانی، یعنی انتخابات مجلس بدین صورت خواهد بود كه اگر در شهرستانی با حدود یكصد هزار نفر جمعیت ده نفر كاندیدا شوند و با یكدیگر رقابت نمایند، كه البته باید اهل همین شهرستان باشند. مطابق این طرح، اگر یك نفر از آنها، 30 هزار رای از شهرستان مذكور اخذ نماید، اما جزء لیست استانی نباشد و از كل استان به جز شهرستان خود نیز 50 هزار رای اخذ نماید و در مجموع 80 هزار رای داشته باشد و در مقابل، فرد دیگری از همان شهرستان با كسب 10 هزار رای از آن شهرستان به دلیل آنكه جزء لیست استانی است و از مجموع كل استان 100 هزار رای داشته است و در مجموع حائز 110 هزار رای است. در طرح مذكور، فرد دوم كه از حوزه انتخابیه خود تنها 10 هزار رای داشته است، نماینده خواهد بود. این ساختار تناسب استانی ـ شهرستانی است.

دلیل طرح تقویت شوراها و نقش احزاب، از سوی طراحان بی شك آن است كه بتوانند با توجیه و در تقویت این دو، در حقیقت به هدف اصلی كه استانی شدن انتخابات است نائل شوند و نظرات سایر نمایندگان را جلب نمایند.

طراحان این طرح، در توجیه اقدام خویش چنین وانمود می کنند كه نمایندگان مجلس به دلیل كثرت ارتباطات و دیدارهای مردمی، به رسالت اصلی خویش كه همانا قانونگذاری و نظارت بر انجام آن است كمتر می پردازند. لذا در راستای فراغت نمایندگان از این امور، بحث تقویت شوراها و گسترش اختیارات آن را مطرح می نمایند. موضوع احزاب را با این توجیه آورده‌اند كه با انجام استانی انتخابات، زمینه و بستر رشد و تقویت احزاب مهیا خواهد شد.

تابناک: با توجه به تمرکز قدرت و فعالیت‌های سیاسی در مراکز استانها و ضریب نفوذ کمتر احزاب در شهرستانها، این پیشنهاد در حال حاضر چه آسیب‌هایی ممکن است داشته باشد؟

 با كمال تاسف آنچه در این طرح مغفول مانده و بی اهمیت قلمداد شده است، نادیده انگاشتن جایگاه رفیع مجلس در ارتباط با پشتیبانی گسترده مردمی است. چرا كه نقش و تاثیر مجلس به عنوان ركنی مهم در حكومت تنها به حمایت همه جانبه مردم است و بس. این مهم نیز در اثر ارتباط تنگاتنگ مردم با مجلس محقق می گردد و لاغیر. اصلاح نحوه ارتباطات مردمی نباید آنگونه باشد كه به جای اصلاح ابرو چشم را كور نماییم. بدون شك هر اصلاحی در ساختار و محتوای قانون انتخابات مجلس باید در راستای ظهور گسترده اراده مردم و انتخاب واقعی نمایندگان ملت انجام گیرد.

باید گفت اصلاح قانون انتخابات، در صورتی كه بر اساس موازین صحیح علمی، اسلامی، كارشناسی و مستفاد از تجارب بشری و منصفانه و عادلانه نباشد. بی شك زمینه ساز مشاركت گسترده مردمی و رشد و توسعه در جامعه نخواهد شد و اثرات نامطلوبی نیز به دنبال خواهد داشت. هیچ عقل سلیمی انكار نخواهد كرد كه اقتدار مجلس با مشاركت گسترده و همه جانبه مردم و نمایندگان توانمند تجلی خواهد یافت. و در این صورت است كه مجلس در راس امور خواهد بود. اگر به هر دلیل مجلس از حمایت بالای مردمی برخوردار نباشد در كنار قوه مجریه و قضائیه اقتدار و منزلتی نخواهد داشت.

باید بپذیریم كه مجلس از اركان مهم در حكومت است كه از صدر مشروطیت خواسته مهم ملت بوده است و امید مردم در حكومت، همیشه به مجلس بوده است و مجلس به پشتیبانی مردم نجات دهنده و سامان بخش جامعه در بحران‌ها بوده است. حال اگر در اصلاح ساختار انتخابات مجلس و استانی شدن آن به كاهش حمایت مردمی منتهی شود چه خسران و ضربات جبران ناپذیر به این ركن مهم در حكومت و به تبع آن به نظام كه حمایت مردم از مجلس در واقع حمایت از نظام نیز می باشد وارد خواهد شد و سوالاتی که طراحان به آن بیاندیشند این است که آیا اصلاح ساختار انتخابات مجلس و به شكل استانی نمودن آن، باعث مشاركت گسترده مردمی از مجلس خواهد شد و یا موجب كاهش مشاركت و بی رغبتی مردم می گردد؟ آیا استانی شدن انتخابات مجلس موجب نخواهد شد كه به سرنوشتی مشابه آن انتخاباتی شود كه از استقبال كمتری برخوردار است؟ مجلسی كه از پشتوانه مردمی برخوردار نباشد قادر به دفاع از حقوق ملت در عرصه های مختلف است؟

اگر مجلس از اركان مهم در نظام محسوب می شود و معمار كبیر انقلاب امام راحل (ره) آن را در رأس امور یاد كرده، با چه پشتوانه ای می تواند در رأس امور قرار گیرد و با هر نسیمی نلرزد؟

تابناک: مسأله‌ای که مدنظر برخی حامیان این طرح است، تقویت ساختار احزاب در کشور است، آیا انتخابات مجلس زمانی كه استانی شود سبب ایجاد بستر تقویت احزاب خواهد شد؟

 اگر این ادعا درست باشد، چرا؛ در نظام مقدس جمهوری اسلامی و در طول سی سال، از ابتدای عمر مجلس شورای اسلامی كه انتخابات مجلس شهرهای بزرگ مانند تهران، مشهد، تبریز، شیرا ز، كرج و... مشابه طرح استانی برگزار شده است و افراد با لیست انتخاباتی به ظاهر تشكل ها، وارد مجلس شده‌اند. با وجود آنكه راه یافتگان این شهرها عموماً از افراد مؤثر سیاسی بوده‌اند. چرا موجد احزاب توانمند و فراگیر در كشور نشده‌اند؟

آیا این تجربه سی ساله موید این ادعا نیست كه كلید معمای رشد و نهادینه شدن احزاب در انتخابات استانی مجلس نیست بلكه به ساز و كار خاص دیگری منوط می باشد؟

با عنایت به تجربه انتخاباتی سی سال گذشته و فضای حاكم در اوضاع اجتماعی، در صورتی كه استانی شدن انتخابات اجرا شود، لیست انتخاباتی توسط چه كسانی تنظیم خواهد شد؟ چه معیار و ملاكی درانتخابات اشخاص در تهیه لیست های انتخاباتی وجود خواهد داشت؟ آیا لابی های غیرمتعارف از سوی برخی داعیه داران شیخوخیت در تشكل‌ها و غیره گسترش نخواهد یافت؟ آیا نمایندگان فعلی و ادوار و سایر اشخاص ذی نفوذ در ماجرای تنظیم لیست‌ها به مسائل گسترده حواشی و غیره جهت قرار گرفتن در لیست دچار نخواهند شد؟ آیا با این وضع عزتی برای نماینده خواهد ماند؟

در صورتی كه همه اذعان داریم كه در شرایط كنونی تهیه لیست های انتخاباتی هیچگونه مشابهتی با فرآیند شكل گرفته با عملكرد احزاب واقعی نداشته و ندارد. تاكنون در شهرهای بزرگ، بیشتر اعمال نفوذ و لابی های غیرمنطقی مشاهده می شود. حال با این وضعیت آیا نمایندگانی كه از طریق لیست انتخاباتی وارد مجلس می شوند در صورت داشتن مواضعی برخلاف میل و سلیقه تنظیم كنندگان لیست، در ادوار بعدی از لیست كنار گذاشته نخواهند شد؟ خوشبختانه افرادی كه بدون لیست وارد مجلس شده‌اند به چنین سرنوشتی كمتر دچار می شوند ولی تجربه گذشته نشان داده است افرادی در شهرهای بزرگ به راحتی از لیست انتخاباتی حذف شده‌اند.

تابناک: در ارتباط با تقویت شوراها كه در این طرح جهت توجیه استانی شدن انتخابات مجلس گنجانده شده است. راهكار ارائه شده در این طرح چیست؟

 باید گفت شوراها بدون ارتباط به مجلس هرچه بیشتر با اختیارات مناسب در جامعه نقش آفرین باشد و مردم نسبت به اموری كه مربوط به آنها می باشد به این نهادها مراجعه نمایند. لذا می توان بدون اینكه مشاركت گسترده از مجلس را حذف نماییم با افزایش نقش شوراها در كاهش مراجعات مردمی با نمایندگان به هدف مطلوب خویش نائل شویم.

تابناک: دلیل مخالفت شورای نگهبان با این طرح چه بود؟

 طرح استانی شدن مجلس در ادوار گذشته، مطرح و مورد مخالفت شورای محترم نگهبان قرار گرفت، چرا كه حوزه انتخابیه در قانون اساسی تصریح شده است و از آنجا كه در صورت استانی شدن انتخابات مجلس، آراء استانی در حوزه انتخابیه نقش اصلی و مؤثر ایجاد خواهد كرد، منجر به تغییر حوزه انتخابیه از شرایط كنونی خواهد شد. بی شك این تصمیم وفق قانون اساسی به نظر نمی رسد مگر آنكه معجزه ای رخ دهد كه از آن بی خبریم!

تابناک: تجربه‌های دیگر از جمله کشورهای اروپایی که نظام پارلمانی در آنها از قدمت بیشتری برخوردار می‌باشد، چگونه است؟

با بررسی‌های بعمل آمده در كشورهای توسعه یافته و پیش‌تاز در حاكمیت مردمی از قبیل کشور فرانسه تلاش شده است كه انتخابات مجلس را درحوزه های كوچكتر برگزار نمایند تا بدین وسیله مردم با نمایندگان خود كه به عنوان وكیل محسوب می شوند، ارتباط مستقیم داشته باشند و در طرح معضلات اجتماعی و نارسایی‌ها به آنان دسترسی داشته باشند و با ارائه نظرات خویش، آنان را در تصویب قوانین منطبق با واقعیتها و گرفتاریهای اجتماعی كمك نمایند و نمایندگان مجلس نیز به دلیل ارتباط مستقیم با مردم و حكومت كه دارند از طرفی، پشتوانه مردمی مستحكمی از نظام را به وجود می آورند و از طرفی دیگر با نظارت مستقیم در سایر قوا عملكرد آنان را نسبت به تحقق حقوق اجتماعی و رشد و توسعه جامعه هدایت می كنند.

حال با توجه به اینكه نظام اسلامی ما مردمی ترین نظام دینی در عصر اخیر است و خوشبختانه آحاد مردم ایران در استقرار آن نقش آفرین بوده‌اند به نظر می رسد استانی شدن انتخابات مجلس یك اقدامی نسنجیده و غلط خواهد بود زیرا به شدت زمینه كاهش مشاركت مردمی را از نظام اسلامی در پی خواهد داشت و انگیزه مردمی را از حضور گسترده در حمایت از این نهاد مهم مردمی از بین خواهد برد، ضمن اینكه امروزه بقاء حكومتها متكی به حمایت و پشتیبانی مردم است و این اصلی مسلم و خدشه ناپذیر می باشد و آنان كه دلسوز نظام هستند و به استمرار نظام اسلامی می اندیشند باید به تقویت راهكارهای حمایت مردمی از نظام بپردازند و بدانند كه كارآمدی نمایندگان و یا مدیران اجرایی به ساز و كار دیگری بستگی دارد و بدون اینكه بخواهیم به تركیب حوزه انتخاباتی مجلس آسیب وارد كنیم و مشاركت مردمی را از بین ببریم با تقویت شوراها و اعطاء اختیار قانونی زیاد به این نهاد یقیناً مراجعات اجرایی مردم به شوراها سوق داده خواهد شد و نیازی به قطع كردن ارتباط مردم با مجلس نخواهد بود و همچنین با اصلاح درست قانون احزاب و حمایت نظام از نهادینه شدن این نهاد عظیم و مناسب در ساختار نظام زمینه كارآمدی نمایندگان و مدیران اجرایی یقیناً محقق می گردد و در نتیجه ساختارهای نظام اسلامی در مسیر رشد و توسعه سرعت مناسب پیدا خواهد كرد.

لذا امیدوارم که نمانیدگان محترم دوره هشتم با تأمل و كالبد شكافی بیشتری به این طرح و نتایج آن عنایت نموده و آنچه رضای حق و خیر و صلاح ملت در آن است تصمیم گیری نما

:: بازدید از این مطلب : 50
|
امتیاز مطلب : 21
|
تعداد امتیازدهندگان : 5
|
مجموع امتیاز : 5
تاریخ انتشار : 20 آبان 1389 | نظرات ()
نوشته شده توسط : هاشم ملایجردی

مطلع شديم كه كمربندي يازده كيلومتري شهرنقاب به اداره راه واگذارشده است !!! ازيازده كيلومتر اين مسير هنوز شصت درصد مردم توافقي با شهرداري نداشته وعملا شهرداري تصرف عدواني داشته و مدركي درخصوص تملك نهادواداره و ياشهرداري وجود ندارد!!!

شايد عدم اطلاع مسئولين راه شهرستان جوين از اين قضيه ويا مباحث حاشيه اي باعث شده است تا اين موضوع مهم يعني اراضي كه هنوز خساراتي دريافت نكرده وحتي توافقي هم ندارند و رضايتي هم نداشته وتعدادي هم شكايت كرده اند و هنوز درمسيردادگاه وپاسگاهند!!! مورد توجه قرارنگيردكه خود مشكلاتي را حادث خواهد شد !!!


درواقع شهرداري وشوراي نقاب با عدم توجه به حقانيت مالكين به لحاظ قانوني وشرعي دچار تخلف شده و كتمان اين موضوع هم خود تخلف ديگري است .

مشخص نيست ايا شوراي نقاب مي تواند اراضي مردم كه هنوز شهردار وشورا مالكيتي برا ان ندارد وصرفا يك تصرف زورمدارنه بوده به نهادي واگذاركند!!! وبا فرافكني از خود سلب مسئوليت كند!!؟

پيرزني كه من مي شناسم باغش كه درختان فراوان واشجار گونان داشت و حصارو درب نيز مضاف قضيه بود اكنون سينه مي كوبد !!!! ايا عدالت وشرع وقانون چنين اختياري را به احدي مي دهد تا اينگونه املاك مردم به يك نهاد ديگر واگذارشود!!!

اداره راه نيز بايد با بررسي جزييات اين مسير ، وبررسي موضوع مالكيت افراد كمربندي را تحويل مي گرفت و فرجه زماني را اعلام مي كردتا ان بازه شهرداري با مالكين توافق مي كرد!!! ولي حال ظاهر همه دست به دست هم خواهند داد تا مردم و عوام ورعيت را بكوبند و املاكشان را بدون هزينه غارت كنند!! اميد است كه براي اين موضوع تدبيري انديشه شود تا بار مسئوليت دنيوي واخروي ان گريبانگير نگردد



:: بازدید از این مطلب : 65
|
امتیاز مطلب : 15
|
تعداد امتیازدهندگان : 3
|
مجموع امتیاز : 3
تاریخ انتشار : 20 آبان 1389 | نظرات ()
نوشته شده توسط : هاشم ملایجردی

نگاهي به افرادي كه در ادرات تزريق شده اند هر شخصي را به اين مسئله مي رساند كه ورود اين اقايان با ازمون و گزينش نبوده ودست كم با اگاهي ساير جواناني كه پارتي ندارند هم نبوده است !!

 جالي تاسف اينجاست كه اقوام .....رادرصدر اين پارتي بازي ها ديد كه جاي تاسف دارد ، كسي كه خود را خادم مردم عنوان كرده و از قبيله دولت عدالت محور است خود به ظلم وتباني شهرت يافته است تا جاييكه در همه ادارات ومراكز صحبت از توانمنديهاي اينگونه حضرت اقا مي شود! به گفته ديگران بهزيستي و ادراه راه و خود فرمانداري و ديگر ادرات و شركت ها ....

راههاي ديگر براي اينكه حضرت اقا،جوانان يك خانواده را به كا رگمارد و به ادرات وشركت ها ملزم نمايد كه قرارببنندند زياد سخت نيست البته بايد شرايط لازم به وجود ايد !!!!! باالخره بايد سعي شود كه به هرعنوان با حضرت اقا،،فاميل شد ويا ......تا اينكه ميلش كشيده و پارتي بازي كند

كذب گويي هم به يك مرض تبديل شده است كه متاسفانه به همين شيوه هم اغواء مسئولان استاني وكشوري صورت مي گيرد ودرشهرستان هم كه با ويژه نامه اي عوام فريبي شده تا اينكه مردم ظاهر قضيه را ببينند ، هرچند مردم به كنه قضايا كاري ندارند وهرچه كه مي بينند باورمي كنند ولي تعدادي هم هستند كه مورا از ماست كشيده و به اكاذيب عنوان شده كه شاخدار هم مي نمايد حداقل ريشخندي استخوان بزنند.

مثلا بي نظير بودن كارهاي عمراني با ده سال گذشته ( مشخص نيست كه چه شاهكاري ، چه طرحي و يا پروژه مهمي را دردست اقدام داشته اند كه اين دوسال كه كم زماني هم نيست بي نظيرشده است )

ناگفته نماند كه قسمتي از عملكرها از طرف شوراي شهرو شهرداري هم به علت ازياد برنامه هايشان از قلم افتاده است وان تعويض افتابه ها ويا شلنگ هاي مورد نياز و يا تعدد رفت وامدهاي اين اقايان به نقاط خاص ....

والا اولين كذب شهردار اينست كه عنوان كرده است كه هيچ بودجه اي از دولت به شهرداري ها نمي رسد ، اينجانب هم شهردار بوده ويقين دارم كه اسفالت با هزينه دولت بيچاره وخدمت گذار انجام مي شود وشهردار هيچ نقشي ندارد و يا دومين كذب اينكه خريد ماشين مكانيزه كه درزمان اينجانب هزينه ان واريزشد ويا خريد اتوبوسها و يا اسفالت خيابانهاي جهاد شمس اباد و خيابان شهدا و تربيت و فرهنگ و .....هم از محل تلاش اينجانب بود كه به نام منطقي تمام شد ، به هرحال اسفالت و كارهاي جزيي مانند كف پوش واسفالت كه با اعتبار دولتي انجام مي گيرد دربود ونبود شهردار هم انجام مي شود ولي شهردار در مدت دوسال مقايسه اي با هفت ماه حضور شهردار بومي انجام دهد ديگر از نشر اكاذيب شايد دست بكشد

 و نگويد كه عمران درده سال پيش بي نظير شده است .

ضمنا خود شهرداري اسفراين براي انجام جدول كذاري از سنگ مالن اسفتاده نمي كند ولي نمي دانم كه چه حكايتي است كه همه كوههاي اسفراين كنده شده و درنقاب با اب وتاب تمام به كارگمارده مي شود وحتي جدول وموزاييك و ...نيز از اسفراين اورده مي شود !!

 بوستانك الغدير و شمس اباد ، احداث فلكه امام علي و تزيين ان ، پرچم گذاري در تمام ميادين ، راه اندازه شن وماسه وكارخانه اسفالت كه حتي خيابان شهيد باهنرنيز از همين كارخانه اسفالت گرديد ولي حال شهردارمي گويد بعداز چندين سال مشكل شهرحل شد!!!

بازسازي فلكه امام حسين و ميدان حر ، اسفالت خيابانهاي اصلي ومحور اصلي واز ملايجردتا چهارشمس اباد در دولاين و از ميدان حر تا خروجي در دولاين ، و لكه گيري كل شهر....كمك به مساجد و حوزه علميه و ....

كمك به ستاد نماز جمعه و نورپردازي كل بلوار كه هنوز هم شهردار نتوانسته است تمام ان را روشن كند ومحله قدراباد كه چراغهاي ان اماده است هنوز روشن نشده است

به سازي پارك هاي شمس اباد و نقاب و ابنمها و و الاچيق هاي قشنگ ...

مهمتر بازگشايي كمربندي به اندازه سه كيلومتر و بازگشايي خيابان مخابرات كه به يك بيقوله شباهت داشت ، راه اندازي كمسيون صد كه حال كيفش را منطقي مي برد و احداث دوخيابان ايثار و ...تعريض ده خيبابان به تمام معنا و جابجايي تيرهاي برق ان ها و تامين اسفالت براي كلاته وتمام محلات وخريد قير و خريد اتوبوسها كه هنوز هم هزينه كارشناسي ان به اينجانب واصل نشده است و لوله گذاري براي جدا سازي اب شرب ولي دراين دوسال حتي يك متر خيابان تعريض نشده است وحتي درمحله نقاب انتها يك كوچه كه اماده تفاهم بود به همان حالت رها شده است!!! نهال كاري وترون و بلواركشي و پل بتني تمام كمربندي و ابنماهاي ميدان امام حسين وحر و ميدان علي و جابجابي تيرهاي برق محله هاي مختلف و چندين طرح توجيهي بزرگ و تحول زا .......و لي جاي تاسف دارد كه شوراي خائن به كدامين گناه اجازه نداد تا شهررونق گيرد و تاكنون نقاب به نقابي ديگر تبديل مي شد .جز منافع شخصي خودشان و درخواست تاراج كه حال انجام مي شود!!!

خريد لودر واستهلاك بدهي ان و اگر چند ماه ديگر نيز بخل عداوت وكم خردي كريم نقابي اجازه مي داد تجميع گورستانها و تجميع باربري ها و شهرك صنعتي وپارك بيست هكتاري و مهمتر ورودي شرقي كه توسط منطقي فاتحه خوانده شد و همه املاك مردم در پشت فضاي بيست متري بلاتكليف ماند و مهمتر فضايي كه ازتجميع فضاي سبز طرفين در وسط تشكيل مي شد مي توانست به رونق و اباداني شهر و استقرار مسجد بين راهي و تالار شهر و شهربازي و كافي نت وكافي شا پ منجرشده و هر مسافري را درخود اسكان مي داد ولي متاسفانه حال جز تاسف به حال مردمي كه خبرندارند كه چه بلايي به سر شهرشان مي ايد واينده اين سرزمين كه اكنون خراب مي شود

ولي علمكرد منطقي ::

خريد چند چراخ كه مصوبه ان درزمان اينجانب فراهم شد ، پياده روسازي كه درزمان اينجانب براي اولين بار درحجم گسترده شروع شد ، اسفالتي كه متعلق به تلاش اينجانب و پركردن تمام تانكرهاي قير بود و...ديواركشي شهرداري كه خنده دارمي نمايد !!! سه متر ديوارهم شد تلاش وعملكرد  و چندين كذب ديگر كه اصلا ارتباطي به شهردارندارد

 درعين حال با اين شرايط كه بيش از سي كارگر جديد و پيمانكاران جديد و همكاري به تمام معناي شورا كه درزمان اينجانب جز خيانت كاري نداشتند و مهمتر دوسال زمان كه سه برابر زمان اينجانب است ،‌ و همكاري فرمانداري كه درزمان من زيركانه شوراهارا و ديگران را تحريك مي كرد تا اوضاع بدترشود، مثلا بازارچه خيابان هلال احمر وميدان تره بار كه اينجانب پيشنهاد دادم ولي قرش مار بازي كريم نقابي و حمايت پنهاني فرمانداراز اين بلواشو ويا بحث حق مسلم وواقعي شهرنقاب ازشركت گاز كه توسط اين دوبزرگوار گرفته نشد و شركت كازهمه جا را خراب كرد ولي بدون قرارداد!!!!!

 اي كاش شهردارمنطقي همان ساختمان خودش را كه درزمان اينجانب و سرپرست پس از من اماده شد تكميل مي كرد ويا پاركي درست مي كرد ويا ايده اي و طرحي هرچند جزيي را پيشنهاد مي داد ولي هرانچه كه شنيديم كذب بود مانند انتقال گورستانها كه درسال قبل در همه جريده نامطبوع حرف ان زده شد

اين عذاب ما ومردمي است كه قدر خود نمي دانيم وشما هم بي گناهيد چون ديگر چنين مردمي كه هرچه بافتيد قبول كنند وشورايي كه براي مقابله رواني با من هرچه كه مشكل است به پاي حمايت از شما به اساني حل وفصل مي كنند وحتي نمي توانند شمارا ملزم نمايند كه سرقت از بيت المال را كه همان زمان و وسيله بيت المال است و ساير ظلمها و مفقود كردن پرونده هاي ضعفها و....پايان بخشيد .


خدواند سرنوشت هيچ قومي را عوض نمي كند مگر انكه ان قوم خود سرنوشت خودر ا عو ض كنند وحال اين قصه نيست بلكه اجباري است كه شما از يك قانون لغو شده يعني ارزش افزوده كه درسال 84 درمجلس لغو و به تاييد شوراي نكهبان رسيد و از طرف وزرات كشور ابلاغ شد ولي حال اين ظلمي است به همين مردمي كه قدر نشناختند و تن به ظلمي داده اند كه اكنون تبرش دراختيارشماست



:: بازدید از این مطلب : 48
|
امتیاز مطلب : 15
|
تعداد امتیازدهندگان : 3
|
مجموع امتیاز : 3
تاریخ انتشار : 20 آبان 1389 | نظرات ()
نوشته شده توسط : هاشم ملایجردی

http://i30.tinypic.com/2bpsme.jpg



:: بازدید از این مطلب : 120
|
امتیاز مطلب : 14
|
تعداد امتیازدهندگان : 3
|
مجموع امتیاز : 3
تاریخ انتشار : 20 آبان 1389 | نظرات ()
نوشته شده توسط : هاشم ملایجردی
درباره وبلاگ
واعظی پرسید از فرزند خویش
هیج دانی که مسلمانی به چیست؟
صدق و بی آزاری و خدمت به خلق
هم عبادت هم کلید زندگیست
گفت زین معیار اندر شهرما
یک مسلمان هست آن هم ارمنیست!

من تا عمق جهنم رفته ام ، بهشت ارزانی شما بهشتی ها . . . . . ..

:: بازدید از این مطلب : 58
|
امتیاز مطلب : 14
|
تعداد امتیازدهندگان : 3
|
مجموع امتیاز : 3
تاریخ انتشار : 20 آبان 1389 | نظرات ()
نوشته شده توسط : هاشم ملایجردی

قديمي ترين عكس از شهركربلا كه گويا به نقل سايت كورش كبير به دستور ناصرالدين شاه در 200سال پيش گرفته شده است



:: بازدید از این مطلب : 51
|
امتیاز مطلب : 14
|
تعداد امتیازدهندگان : 3
|
مجموع امتیاز : 3
تاریخ انتشار : 20 آبان 1389 | نظرات ()
نوشته شده توسط : هاشم ملایجردی

اکرمی: چرا با وجود آنکه نمی‌توانیم جمعیت 74 میلیون نفری را اداره کنیم ادعای رهبری جهان می‌شود؟

سیاست > مجلس  - یک عضو جامعه روحانیت مبارز پیشنهاد کرداتاق فکری متشکل از عقلای اصولگرا برای بازنگری در جریان اصولگرایی و حل مسائل و مشکلات آن تشکیل شود.

به گزارش خبرآنلاین به نقل از ایلنا حجت‌الاسلام سیدرضا اکرمی در ادامه چنین گفت :

• متاسفانه در جامعه ما عناوینی همچون اصولگرا، اصلاح‌طلب و اصولگرایان اصلاح‌طلب بیان می‌شود که هیچ تعریف جامعی برای آن وجود ندارد و عده‌ای دور یکدیگر جمع شده‌اند و به آنها اصولگرا یا اصلاح‌طلب گفته می‌شود.

• اصولگرای واقعی کسی است که اسلام، اهل‌بیت، ولایت فقیه و نظام جمهوری اسلامی را قبول داشته باشند و به روش‌های جدیدی در جامعه نیز آشنا باشد.

• عاقلان اصولگرا که مشکلات کشور را می‌دانند باید به دور یکدیگر جمع شوند و به مسائل جامعه بها دهند.

• نباید ملاک تشکیل اتاق فکر را ملاک‌های سیاسی قرار داد و نباید با سرمایه‌های جامعه همچون خوش‌چهره، باهنر و دانش‌جعفری اینگونه برخورد کرد که نتیجه آن بداخلاقی خواهد شد.

• چرا با وجود آنکه نمی‌توانیم جمعیت 74 میلیون نفری را اداره کنیم ادعای رهبری جهان می‌شود؟

• در جامعه امروز نمی‌توان از احساسی بودن در همه‌جا استفاده کرد

• وضعیت اقتصادی جامعه در حال حاضر به هیچ عنوان مطلوب نیست و در دور سوم سفرهای استانی شاهد هستیم که مصوبات دور اول هم عملی نشده است در نتیجه لازم است که اصولگرایان در مورد حل این مسائل نیز گفت‌وگو کنند.



:: بازدید از این مطلب : 51
|
امتیاز مطلب : 15
|
تعداد امتیازدهندگان : 3
|
مجموع امتیاز : 3
تاریخ انتشار : 20 آبان 1389 | نظرات ()
نوشته شده توسط : هاشم ملایجردی

12 ناو جنگی آمریکایی و اسرائیلی برای رسیدن به خلیج فارس از کانال سوئز عبور کردند.

به گزارش عصر ایران، روزنامه القدس العربی چاپ لندن به نقل از منابع آگاه نوشت: 11 فروند شناور جنگی (ناو) آمریکا و یک یک زیردریایی اسرائیلی مجهز به موشک های هسته ای صبح دیروز جمعه کانال سوئز را به مقصد خلیج فارس ترک کرده اند.

عبور این ناوها، با حضور چشمگیر نظامیان مصری و برقراری وضعیت ویژه در کانال سوئز همراه بود.

پیش از این خبرهایی درباره حرکت زیردریایی اسرائیلی دولفین به طرف خلیج فارس منتشر شده بود. 

شاهدان عینی و منابع آگاه گفته اند که ناوگان آمریکایی شامل چند ناو هواپیمابر و ناوهای حامل خودروها و تجهیزات زرهی از دریای مدیترانه و کانال سوئز به طرف دریای سرخ عبور کردند. مقصد این ناوگان نیز خلیج فارس اعلام شده است. منابع رسمی عبور شناور اسرائیلی را در میان ناوهای آمریکایی تایید نکرده اند.

شاهدان عینی و منابع آگاه گفته اند که این ناوگان آمریکایی، در طول چند سال گذشته ، "بزرگترین" بوده است.

در همین حال عبدالله السناوی سردبیر نشریه العربی الناصری گفت که مصری ها این بار دست بسته نخواهند ماند تا ببینند که دولت مصر آنها را در رسوایی دیگری یعنی هماهنگی با اسرائیل و آمریکا و باز کردن کانال سوئز برای تجاوز به ایران اسلامی دخالت می دهد.

رهبر اخوان المسلمین مصر نیز ضمن هشدار درباره حمله نظامی به ایران گفت: پذیرش چنین موضوعی از سوی جهان عرب و جهان اسلام غیرقابل قبول است و اگردولت ها در برابر اراده واشنگتن و تل آویو تسلیم شدند، ملت ها نباید ساکت باشند.

بدوی رئیس حزب الوفد نیز با محکومیت بروز هر گونه حمله نظامی علیه ایران گفت که ملت های کشورهای عربی و اسلامی مخالفت این حمله نظامی هستند .
وی همچنین ابراز نگرانی کرد که دولت های عربی و اسلامی در این باره به مانند همیشه تحت سیطره آمریکا قرار بگیرند.

در همین حال منابع آگاه در مصر اعلام کردند که این کشور درخواست اسرائیل برای جلوگیری از عبور کشتی های کمک رسان ایران از کانال سوئز را رد کرده است.

این کشتی های ایرانی قرار است کمک هایی را برای مردم غزه به این منطقه منتقل


:: بازدید از این مطلب : 49
|
امتیاز مطلب : 15
|
تعداد امتیازدهندگان : 3
|
مجموع امتیاز : 3
تاریخ انتشار : 20 آبان 1389 | نظرات ()
نوشته شده توسط : هاشم ملایجردی
خبر ناسا

http://streetknowledge.files.wordpress.com/2008/06/2012-doomsday-2008.jpg
ناسا در هشداری اعلام کرد که یک توفان خورشیدی که در سال 2012 به زمین می رسد موجب خواهد شد که برق تمام دنیا خاموش شود.
به گزارش خبرگزاری مهر، در هشدار ناسا و آکادمی ملی علوم آمده است که میلیونها نفر در سال 2012 بدون برق و در نتیجه بدون غذا و دارو خواهند ماند و تمام یخچالها، تلفنهای همراه و ماهواره ها خاموش می شوند.

از ماه دسامبر فعالیت خورشید به آهستگی روبه افزایش می رود. نیروی مغناطیسی این ستاره هر 11 سال یکبار به نقطه ای می رسد که در آن پیک پدیده های فورانهای خورشیدی و پرتاب تاجهای خورشیدی بزرگ مشاهده می شود. این پدیده ها منجر به آزاد شدن میزان زیادی انرژی و تشعشعات می شود. این فورانها می تواند به زمین نیز برسد و منجر به ایجاد توفانهای ژئومغناطیسی زمین شود.
اتمسفر زمین می تواند از این برخوردها خود را مصون نگه دارد اما خسارات جدی را بر روی ساختارهای اجتماعی و اقتصادی روی زمین وارد می کند.
ستاره شناسان این پدیده ها را از سال 1859 رصد کرده اند. در آن زمان یک توفان ژئومغناطیسی ویژه در خطوط تلگراف اروپا و آمریکا اختلال ایجاد کرد. در ماه می 1921 توفان دیگری بسیاری از خطوط برق و تلفن را در دو سر اقیانوس اطلس خارج از استفاده کرد.
در گزارش 132 صفحه ای ناسا و آکادمی ملی علوم آمده است: "انرژی برق کلید فناوری جامعه مدرن امروزی است و تمام زیرساختها و سرویسها به آن وابسته هستند. اگر توفان سال 1859 امروز اتفاق بیفتد به طور حتم خسارتهای اجتماعی و اقتصادی وسیعی برجای خواهد گذاشت."
براساس گزارش نیوساینتیست، در سال 1989 شش میلیون نفر در کبک کانادا به مدت 9 ساعت به سبب یک توفان ژئومغناطیسی که 10 برابر ضعیف تر از توفان سال 1921 بود بدون برق ماندند. اگر حادثه ای مشابه آنچه که در سال 1921 رخ داد تکرار شود تعداد افراد بدون برق به 130 میلیون نفر افزایش خواهد یافت و تکرار حادثه ای مشابه سال 1859 که بسیار قویتر از توفان 1921 بود دو هزار میلیارد دلار خسارت وارد خواهد کرد.
به گفته دانشمندان ناسا، پیک بعدی این توفانهای خورشیدی بین سالهای 2012 و 2013 خواهد بود که جامعه علمی هنوز بر سر شدت فعالیت خورشید در این دوره جدید به توافق نرسیده اند



:: بازدید از این مطلب : 59
|
امتیاز مطلب : 13
|
تعداد امتیازدهندگان : 3
|
مجموع امتیاز : 3
تاریخ انتشار : 20 آبان 1389 | نظرات ()
نوشته شده توسط : هاشم ملایجردی

قاليباف: از موضوع شكايت دولت بی‌خبرم

فقط این 8 کشور مشتریان عمده نفت ایران هستند

نكاتی درباره حساب‌های بانکی برای دريافت يارانه‌ها

اخبار تكميلی درباره تصادف اتوبوس ايرانی در تركيه

آشوبی با استقلال بست

فحاشی مهاجم تیم فرانسه به مربی اش

خوشه‌بندی با اشكالاتی مواجه شد

بیانیه مشترك استقلال و پرسپولیس

سرمربی تیم فوتبال پیکان مشخص شد

کلینتون: غرب حاضر به مذاکره با ایران است

مبلغ واقعی قرارداد عمادرضا با «الزمالك» مصر فاش شد

حمله هوادار خشمگین به دیوید بكام

ديدار عبدالمالک ريگی با خانواده‌های قربانيان

سرنگونی یک اتوبوس ایرانی در ترکیه + ( شماره کشته ها و مشخصات اتوبوس)

ژاپن و کره‌جنوبی هم ایران را تحریم می‌کنند

ستاره پرید؛ بازی تمام شد!

احتمال تعویق تحریم‌های اروپا علیه ایران

همسرم به مبلمان اعتياد دارد

مهمان ویژه برنامه امشب نگاه یک

هشدار به خريداران وسايل نقليه

تحلیل خواندنی ناسا از جام جهانی

درخواست مسلمانان برای تغییر لوگوی گوگل

118 تهران مختل شد

احتمال خانه نشینی داور دیدار آمریكا – اسلونی

مادر سهل انگار بچه یکساله را کشت

درج قیمت آزاد برق در قبوض

اشک سرپرست استقلال در ورزش و مردم

توقف موقت انتشار روزنامه‌ی پول

حمایت قوه قضاییه از ناجا در برخورد با بدحجابی

دادخواست مرگ برای صاحبان فیس بوک

پايان گرانی گوشت با دستور رحیمی !!

كلاس عجیب روان‌شناسی دل بوسکه

طالب‌لو در استقلال ماندگار شد

فیفا پاداش شاهكار كامرانی‌فر را داد

مديرعامل خبرگزاری دانشجويان ايران (ايسنا) منصوب شد

جای خالی عذرخواهی آقای گزارشگر

برنامه روز نهم مسابقات جام جهانی 2010

دهن کجی رونی به هواداران و دوربین های تلویزیونی

ناگفته‌هايی درباره‌ی پيامك

سمت‌های جدید دولتی بهمنی و بهبهانی

یک شاهزاده کویتی به ضرب گلوله کشته شد

برگزاری جلسه ساعت 3 نیمه شب!

با خدمات نقشه گوگل ، خانه بخريد

آگهی استخدام موسسه مالی و اعتباری مهر

روند کاهشی بهای نفت همچنان ادامه دارد

قطعنامه‌ تحریم‌های اتحادیه اروپا علیه ایران چه می گوید؟

درگیری به خاطر سقف قرارداد

ادعای مادران سه آمریکایی دستگیر شده

تکذیب ناپدید شدن 4 بازیكن كره شمالی

نكاتی درباره حساب‌های بانکی برای دريافت يارانه‌ها

خوشه‌بندی با اشكالاتی مواجه شد

هشدار به خريداران وسايل نقليه

درج قیمت آزاد برق در قبوض

پايان گرانی گوشت با دستور رحیمی !!

روند کاهشی بهای نفت همچنان ادامه دارد

گران‌ترین‌ها و ارزان‌ترین‌ها در بازار اجاره مسکن تهران + (جدول قیمت ها)

وعده وزیر بازرگانی برای گران نشدن کالاها در ماه رمضان

قيمت جهانی طلا ركورد شكست

بزودی ، توزیع سکه های یک هشتم بهار آزادی

کاهش سهمیه صادرات خاویار ایران برای سال 2010

وعده رييس اتحاديه املاك تهران بر کاهش اجاره ها

یارانه دارو و درمان حذف نمی شود

تغییر نحوه پرداخت تسهیلات مسکن مهر

طرحی كه بيكاران را بدهكار كرد

خبر خوش مسکن در راه است

حقوق كارمندان دولت 8 درصد افزايش يافته است

اعلام زمان توزیع اسكناس 10 هزار توماني

پشت پرده افزایش قیمت گوشت

امضای بزرگترین قرارداد تاریخ صنعت نفت

نوسان اجاره مسکن در تهران

افت کیفی پنج خودرو در آخرین رده بندی + جدول

کارگرانی كه سهام عدالت نمی‌گیرند

بهای انواع نفت افزايش يافت

افزایش بدهی دولت به نظام بانکی



:: بازدید از این مطلب : 55
|
امتیاز مطلب : 14
|
تعداد امتیازدهندگان : 3
|
مجموع امتیاز : 3
تاریخ انتشار : 20 آبان 1389 | نظرات ()
نوشته شده توسط : هاشم ملایجردی
معایب و منافع استانی شدن انتخابات مجلس
گفتگوی "تابناک" با حسن سیدآبادی
طرح موضوع استانی شدن انتخابات مجلس شورای اسلامی از مجلس ششم در فضایی سیاسی مجلس مطرح شد و از همان زمان طرح موافقان و مخالفانی پیدا کرد. هر چند برخی از موافقان در مدت سال‌هایی که این پیشنهاد مطرح شد، تغییر موضع داده‌اند. با مطرح شدن این قضیه در صحن علنی مجلس، گمانه‌زنی در مورد چالش‌های و منافع این پیشنهاد آغاز شده است.

در همین راستا با حسن سید آبادی، نماینده پیشین سبزوار در اداوار ششم و هفتم مجلس شورای اسلامی به گفت و گو پرداختیم. وی که در اصل این روند را در جهت پررنگتر شدن بعد ملی وظایف نمایندگان برمی‌شمارد، طرح این قانون را در فضای سیاسی کنونی کارشناسی نمی‌داند و موفقیت این را منوط به تثبیت موقعیت احزاب و جا افتادن فرهنگ پاسخگویی در دولت می‌داند.

تابناک: طرح استانی شدن انتخابات مجلس شورای اسلامی، اخیرا در مجلس شورای اسلامی مطرح شده است؟

قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی به دلیل اثرات مهمی كه در عرصه سیاسی و اجتماعی دارد، از ابتدای پیروزی انقلاب شكوهمند اسلامی بیشترین اصلاحات و تغییرات را در محتوا و گاه در ساختار داشته است. اخیرا نیز طرحی در این رابطه تقدیم مجلس شورای اسلامی شده و در كمیسیونی مشترك در مجلس تحت بررسی است كه مشتمل بر اصلاح ساختار انتخابات مجلس و تقویت جایگاه شوراها و نقش احزاب است. این طرح به دنبال تغییر ساختار انتخابات مجلس و تبدیل آن به صورت استانی نیز هست.

طراحان این طرح به زعم فرار از مغایرت با قانون اساسی، آن را در قالب تناسب استانی ـ شهرستانی ارائه كرده‌اند. تناسب استانی ـ شهرستانی، یعنی انتخابات مجلس بدین صورت خواهد بود كه اگر در شهرستانی با حدود یكصد هزار نفر جمعیت ده نفر كاندیدا شوند و با یكدیگر رقابت نمایند، كه البته باید اهل همین شهرستان باشند. مطابق این طرح، اگر یك نفر از آنها، 30 هزار رای از شهرستان مذكور اخذ نماید، اما جزء لیست استانی نباشد و از كل استان به جز شهرستان خود نیز 50 هزار رای اخذ نماید و در مجموع 80 هزار رای داشته باشد و در مقابل، فرد دیگری از همان شهرستان با كسب 10 هزار رای از آن شهرستان به دلیل آنكه جزء لیست استانی است و از مجموع كل استان 100 هزار رای داشته است و در مجموع حائز 110 هزار رای است. در طرح مذكور، فرد دوم كه از حوزه انتخابیه خود تنها 10 هزار رای داشته است، نماینده خواهد بود. این ساختار تناسب استانی ـ شهرستانی است.

دلیل طرح تقویت شوراها و نقش احزاب، از سوی طراحان بی شك آن است كه بتوانند با توجیه و در تقویت این دو، در حقیقت به هدف اصلی كه استانی شدن انتخابات است نائل شوند و نظرات سایر نمایندگان را جلب نمایند.

طراحان این طرح، در توجیه اقدام خویش چنین وانمود می کنند كه نمایندگان مجلس به دلیل كثرت ارتباطات و دیدارهای مردمی، به رسالت اصلی خویش كه همانا قانونگذاری و نظارت بر انجام آن است كمتر می پردازند. لذا در راستای فراغت نمایندگان از این امور، بحث تقویت شوراها و گسترش اختیارات آن را مطرح می نمایند. موضوع احزاب را با این توجیه آورده‌اند كه با انجام استانی انتخابات، زمینه و بستر رشد و تقویت احزاب مهیا خواهد شد.

تابناک: با توجه به تمرکز قدرت و فعالیت‌های سیاسی در مراکز استانها و ضریب نفوذ کمتر احزاب در شهرستانها، این پیشنهاد در حال حاضر چه آسیب‌هایی ممکن است داشته باشد؟

 با كمال تاسف آنچه در این طرح مغفول مانده و بی اهمیت قلمداد شده است، نادیده انگاشتن جایگاه رفیع مجلس در ارتباط با پشتیبانی گسترده مردمی است. چرا كه نقش و تاثیر مجلس به عنوان ركنی مهم در حكومت تنها به حمایت همه جانبه مردم است و بس. این مهم نیز در اثر ارتباط تنگاتنگ مردم با مجلس محقق می گردد و لاغیر. اصلاح نحوه ارتباطات مردمی نباید آنگونه باشد كه به جای اصلاح ابرو چشم را كور نماییم. بدون شك هر اصلاحی در ساختار و محتوای قانون انتخابات مجلس باید در راستای ظهور گسترده اراده مردم و انتخاب واقعی نمایندگان ملت انجام گیرد.

باید گفت اصلاح قانون انتخابات، در صورتی كه بر اساس موازین صحیح علمی، اسلامی، كارشناسی و مستفاد از تجارب بشری و منصفانه و عادلانه نباشد. بی شك زمینه ساز مشاركت گسترده مردمی و رشد و توسعه در جامعه نخواهد شد و اثرات نامطلوبی نیز به دنبال خواهد داشت. هیچ عقل سلیمی انكار نخواهد كرد كه اقتدار مجلس با مشاركت گسترده و همه جانبه مردم و نمایندگان توانمند تجلی خواهد یافت. و در این صورت است كه مجلس در راس امور خواهد بود. اگر به هر دلیل مجلس از حمایت بالای مردمی برخوردار نباشد در كنار قوه مجریه و قضائیه اقتدار و منزلتی نخواهد داشت.

باید بپذیریم كه مجلس از اركان مهم در حكومت است كه از صدر مشروطیت خواسته مهم ملت بوده است و امید مردم در حكومت، همیشه به مجلس بوده است و مجلس به پشتیبانی مردم نجات دهنده و سامان بخش جامعه در بحران‌ها بوده است. حال اگر در اصلاح ساختار انتخابات مجلس و استانی شدن آن به كاهش حمایت مردمی منتهی شود چه خسران و ضربات جبران ناپذیر به این ركن مهم در حكومت و به تبع آن به نظام كه حمایت مردم از مجلس در واقع حمایت از نظام نیز می باشد وارد خواهد شد و سوالاتی که طراحان به آن بیاندیشند این است که آیا اصلاح ساختار انتخابات مجلس و به شكل استانی نمودن آن، باعث مشاركت گسترده مردمی از مجلس خواهد شد و یا موجب كاهش مشاركت و بی رغبتی مردم می گردد؟ آیا استانی شدن انتخابات مجلس موجب نخواهد شد كه به سرنوشتی مشابه آن انتخاباتی شود كه از استقبال كمتری برخوردار است؟ مجلسی كه از پشتوانه مردمی برخوردار نباشد قادر به دفاع از حقوق ملت در عرصه های مختلف است؟

اگر مجلس از اركان مهم در نظام محسوب می شود و معمار كبیر انقلاب امام راحل (ره) آن را در رأس امور یاد كرده، با چه پشتوانه ای می تواند در رأس امور قرار گیرد و با هر نسیمی نلرزد؟

تابناک: مسأله‌ای که مدنظر برخی حامیان این طرح است، تقویت ساختار احزاب در کشور است، آیا انتخابات مجلس زمانی كه استانی شود سبب ایجاد بستر تقویت احزاب خواهد شد؟

 اگر این ادعا درست باشد، چرا؛ در نظام مقدس جمهوری اسلامی و در طول سی سال، از ابتدای عمر مجلس شورای اسلامی كه انتخابات مجلس شهرهای بزرگ مانند تهران، مشهد، تبریز، شیرا ز، كرج و... مشابه طرح استانی برگزار شده است و افراد با لیست انتخاباتی به ظاهر تشكل ها، وارد مجلس شده‌اند. با وجود آنكه راه یافتگان این شهرها عموماً از افراد مؤثر سیاسی بوده‌اند. چرا موجد احزاب توانمند و فراگیر در كشور نشده‌اند؟

آیا این تجربه سی ساله موید این ادعا نیست كه كلید معمای رشد و نهادینه شدن احزاب در انتخابات استانی مجلس نیست بلكه به ساز و كار خاص دیگری منوط می باشد؟

با عنایت به تجربه انتخاباتی سی سال گذشته و فضای حاكم در اوضاع اجتماعی، در صورتی كه استانی شدن انتخابات اجرا شود، لیست انتخاباتی توسط چه كسانی تنظیم خواهد شد؟ چه معیار و ملاكی درانتخابات اشخاص در تهیه لیست های انتخاباتی وجود خواهد داشت؟ آیا لابی های غیرمتعارف از سوی برخی داعیه داران شیخوخیت در تشكل‌ها و غیره گسترش نخواهد یافت؟ آیا نمایندگان فعلی و ادوار و سایر اشخاص ذی نفوذ در ماجرای تنظیم لیست‌ها به مسائل گسترده حواشی و غیره جهت قرار گرفتن در لیست دچار نخواهند شد؟ آیا با این وضع عزتی برای نماینده خواهد ماند؟

در صورتی كه همه اذعان داریم كه در شرایط كنونی تهیه لیست های انتخاباتی هیچگونه مشابهتی با فرآیند شكل گرفته با عملكرد احزاب واقعی نداشته و ندارد. تاكنون در شهرهای بزرگ، بیشتر اعمال نفوذ و لابی های غیرمنطقی مشاهده می شود. حال با این وضعیت آیا نمایندگانی كه از طریق لیست انتخاباتی وارد مجلس می شوند در صورت داشتن مواضعی برخلاف میل و سلیقه تنظیم كنندگان لیست، در ادوار بعدی از لیست كنار گذاشته نخواهند شد؟ خوشبختانه افرادی كه بدون لیست وارد مجلس شده‌اند به چنین سرنوشتی كمتر دچار می شوند ولی تجربه گذشته نشان داده است افرادی در شهرهای بزرگ به راحتی از لیست انتخاباتی حذف شده‌اند.

تابناک: در ارتباط با تقویت شوراها كه در این طرح جهت توجیه استانی شدن انتخابات مجلس گنجانده شده است. راهكار ارائه شده در این طرح چیست؟

 باید گفت شوراها بدون ارتباط به مجلس هرچه بیشتر با اختیارات مناسب در جامعه نقش آفرین باشد و مردم نسبت به اموری كه مربوط به آنها می باشد به این نهادها مراجعه نمایند. لذا می توان بدون اینكه مشاركت گسترده از مجلس را حذف نماییم با افزایش نقش شوراها در كاهش مراجعات مردمی با نمایندگان به هدف مطلوب خویش نائل شویم.

تابناک: دلیل مخالفت شورای نگهبان با این طرح چه بود؟

 طرح استانی شدن مجلس در ادوار گذشته، مطرح و مورد مخالفت شورای محترم نگهبان قرار گرفت، چرا كه حوزه انتخابیه در قانون اساسی تصریح شده است و از آنجا كه در صورت استانی شدن انتخابات مجلس، آراء استانی در حوزه انتخابیه نقش اصلی و مؤثر ایجاد خواهد كرد، منجر به تغییر حوزه انتخابیه از شرایط كنونی خواهد شد. بی شك این تصمیم وفق قانون اساسی به نظر نمی رسد مگر آنكه معجزه ای رخ دهد كه از آن بی خبریم!

تابناک: تجربه‌های دیگر از جمله کشورهای اروپایی که نظام پارلمانی در آنها از قدمت بیشتری برخوردار می‌باشد، چگونه است؟

با بررسی‌های بعمل آمده در كشورهای توسعه یافته و پیش‌تاز در حاكمیت مردمی از قبیل کشور فرانسه تلاش شده است كه انتخابات مجلس را درحوزه های كوچكتر برگزار نمایند تا بدین وسیله مردم با نمایندگان خود كه به عنوان وكیل محسوب می شوند، ارتباط مستقیم داشته باشند و در طرح معضلات اجتماعی و نارسایی‌ها به آنان دسترسی داشته باشند و با ارائه نظرات خویش، آنان را در تصویب قوانین منطبق با واقعیتها و گرفتاریهای اجتماعی كمك نمایند و نمایندگان مجلس نیز به دلیل ارتباط مستقیم با مردم و حكومت كه دارند از طرفی، پشتوانه مردمی مستحكمی از نظام را به وجود می آورند و از طرفی دیگر با نظارت مستقیم در سایر قوا عملكرد آنان را نسبت به تحقق حقوق اجتماعی و رشد و توسعه جامعه هدایت می كنند.

حال با توجه به اینكه نظام اسلامی ما مردمی ترین نظام دینی در عصر اخیر است و خوشبختانه آحاد مردم ایران در استقرار آن نقش آفرین بوده‌اند به نظر می رسد استانی شدن انتخابات مجلس یك اقدامی نسنجیده و غلط خواهد بود زیرا به شدت زمینه كاهش مشاركت مردمی را از نظام اسلامی در پی خواهد داشت و انگیزه مردمی را از حضور گسترده در حمایت از این نهاد مهم مردمی از بین خواهد برد، ضمن اینكه امروزه بقاء حكومتها متكی به حمایت و پشتیبانی مردم است و این اصلی مسلم و خدشه ناپذیر می باشد و آنان كه دلسوز نظام هستند و به استمرار نظام اسلامی می اندیشند باید به تقویت راهكارهای حمایت مردمی از نظام بپردازند و بدانند كه كارآمدی نمایندگان و یا مدیران اجرایی به ساز و كار دیگری بستگی دارد و بدون اینكه بخواهیم به تركیب حوزه انتخاباتی مجلس آسیب وارد كنیم و مشاركت مردمی را از بین ببریم با تقویت شوراها و اعطاء اختیار قانونی زیاد به این نهاد یقیناً مراجعات اجرایی مردم به شوراها سوق داده خواهد شد و نیازی به قطع كردن ارتباط مردم با مجلس نخواهد بود و همچنین با اصلاح درست قانون احزاب و حمایت نظام از نهادینه شدن این نهاد عظیم و مناسب در ساختار نظام زمینه كارآمدی نمایندگان و مدیران اجرایی یقیناً محقق می گردد و در نتیجه ساختارهای نظام اسلامی در مسیر رشد و توسعه سرعت مناسب پیدا خواهد كرد.

لذا امیدوارم که نمانیدگان محترم دوره هشتم با تأمل و كالبد شكافی بیشتری به این طرح و نتایج آن عنایت نموده و آنچه رضای حق و خیر و صلاح ملت در آن است تصمیم گیری نما

:: بازدید از این مطلب : 72
|
امتیاز مطلب : 15
|
تعداد امتیازدهندگان : 3
|
مجموع امتیاز : 3
تاریخ انتشار : 20 آبان 1389 | نظرات ()
نوشته شده توسط : هاشم ملایجردی

مطلع شديم كه كمربندي يازده كيلومتري شهرنقاب به اداره راه واگذارشده است !!! ازيازده كيلومتر اين مسير هنوز شصت درصد مردم توافقي با شهرداري نداشته وعملا شهرداري تصرف عدواني داشته و مدركي درخصوص تملك نهادواداره و ياشهرداري وجود ندارد!!!

شايد عدم اطلاع مسئولين راه شهرستان جوين از اين قضيه ويا مباحث حاشيه اي باعث شده است تا اين موضوع مهم يعني اراضي كه هنوز خساراتي دريافت نكرده وحتي توافقي هم ندارند و رضايتي هم نداشته وتعدادي هم شكايت كرده اند و هنوز درمسيردادگاه وپاسگاهند!!! مورد توجه قرارنگيردكه خود مشكلاتي را حادث خواهد شد !!!


درواقع شهرداري وشوراي نقاب با عدم توجه به حقانيت مالكين به لحاظ قانوني وشرعي دچار تخلف شده و كتمان اين موضوع هم خود تخلف ديگري است .

مشخص نيست ايا شوراي نقاب مي تواند اراضي مردم كه هنوز شهردار وشورا مالكيتي برا ان ندارد وصرفا يك تصرف زورمدارنه بوده به نهادي واگذاركند!!! وبا فرافكني از خود سلب مسئوليت كند!!؟

پيرزني كه من مي شناسم باغش كه درختان فراوان واشجار گونان داشت و حصارو درب نيز مضاف قضيه بود اكنون سينه مي كوبد !!!! ايا عدالت وشرع وقانون چنين اختياري را به احدي مي دهد تا اينگونه املاك مردم به يك نهاد ديگر واگذارشود!!!

اداره راه نيز بايد با بررسي جزييات اين مسير ، وبررسي موضوع مالكيت افراد كمربندي را تحويل مي گرفت و فرجه زماني را اعلام مي كردتا ان بازه شهرداري با مالكين توافق مي كرد!!! ولي حال ظاهر همه دست به دست هم خواهند داد تا مردم و عوام ورعيت را بكوبند و املاكشان را بدون هزينه غارت كنند!! اميد است كه براي اين موضوع تدبيري انديشه شود تا بار مسئوليت دنيوي واخروي ان گريبانگير نگردد



:: بازدید از این مطلب : 79
|
امتیاز مطلب : 15
|
تعداد امتیازدهندگان : 3
|
مجموع امتیاز : 3
تاریخ انتشار : 20 آبان 1389 | نظرات ()
نوشته شده توسط : هاشم ملایجردی

نگاهي به افرادي كه در ادرات تزريق شده اند هر شخصي را به اين مسئله مي رساند كه ورود اين اقايان با ازمون و گزينش نبوده ودست كم با اگاهي ساير جواناني كه پارتي ندارند هم نبوده است !!

 جالي تاسف اينجاست كه اقوام .....رادرصدر اين پارتي بازي ها ديد كه جاي تاسف دارد ، كسي كه خود را خادم مردم عنوان كرده و از قبيله دولت عدالت محور است خود به ظلم وتباني شهرت يافته است تا جاييكه در همه ادارات ومراكز صحبت از توانمنديهاي اينگونه حضرت اقا مي شود! به گفته ديگران بهزيستي و ادراه راه و خود فرمانداري و ديگر ادرات و شركت ها ....

راههاي ديگر براي اينكه حضرت اقا،جوانان يك خانواده را به كا رگمارد و به ادرات وشركت ها ملزم نمايد كه قرارببنندند زياد سخت نيست البته بايد شرايط لازم به وجود ايد !!!!! باالخره بايد سعي شود كه به هرعنوان با حضرت اقا،،فاميل شد ويا ......تا اينكه ميلش كشيده و پارتي بازي كند

كذب گويي هم به يك مرض تبديل شده است كه متاسفانه به همين شيوه هم اغواء مسئولان استاني وكشوري صورت مي گيرد ودرشهرستان هم كه با ويژه نامه اي عوام فريبي شده تا اينكه مردم ظاهر قضيه را ببينند ، هرچند مردم به كنه قضايا كاري ندارند وهرچه كه مي بينند باورمي كنند ولي تعدادي هم هستند كه مورا از ماست كشيده و به اكاذيب عنوان شده كه شاخدار هم مي نمايد حداقل ريشخندي استخوان بزنند.

مثلا بي نظير بودن كارهاي عمراني با ده سال گذشته ( مشخص نيست كه چه شاهكاري ، چه طرحي و يا پروژه مهمي را دردست اقدام داشته اند كه اين دوسال كه كم زماني هم نيست بي نظيرشده است )

ناگفته نماند كه قسمتي از عملكرها از طرف شوراي شهرو شهرداري هم به علت ازياد برنامه هايشان از قلم افتاده است وان تعويض افتابه ها ويا شلنگ هاي مورد نياز و يا تعدد رفت وامدهاي اين اقايان به نقاط خاص ....

والا اولين كذب شهردار اينست كه عنوان كرده است كه هيچ بودجه اي از دولت به شهرداري ها نمي رسد ، اينجانب هم شهردار بوده ويقين دارم كه اسفالت با هزينه دولت بيچاره وخدمت گذار انجام مي شود وشهردار هيچ نقشي ندارد و يا دومين كذب اينكه خريد ماشين مكانيزه كه درزمان اينجانب هزينه ان واريزشد ويا خريد اتوبوسها و يا اسفالت خيابانهاي جهاد شمس اباد و خيابان شهدا و تربيت و فرهنگ و .....هم از محل تلاش اينجانب بود كه به نام منطقي تمام شد ، به هرحال اسفالت و كارهاي جزيي مانند كف پوش واسفالت كه با اعتبار دولتي انجام مي گيرد دربود ونبود شهردار هم انجام مي شود ولي شهردار در مدت دوسال مقايسه اي با هفت ماه حضور شهردار بومي انجام دهد ديگر از نشر اكاذيب شايد دست بكشد

 و نگويد كه عمران درده سال پيش بي نظير شده است .

ضمنا خود شهرداري اسفراين براي انجام جدول كذاري از سنگ مالن اسفتاده نمي كند ولي نمي دانم كه چه حكايتي است كه همه كوههاي اسفراين كنده شده و درنقاب با اب وتاب تمام به كارگمارده مي شود وحتي جدول وموزاييك و ...نيز از اسفراين اورده مي شود !!

 بوستانك الغدير و شمس اباد ، احداث فلكه امام علي و تزيين ان ، پرچم گذاري در تمام ميادين ، راه اندازه شن وماسه وكارخانه اسفالت كه حتي خيابان شهيد باهنرنيز از همين كارخانه اسفالت گرديد ولي حال شهردارمي گويد بعداز چندين سال مشكل شهرحل شد!!!

بازسازي فلكه امام حسين و ميدان حر ، اسفالت خيابانهاي اصلي ومحور اصلي واز ملايجردتا چهارشمس اباد در دولاين و از ميدان حر تا خروجي در دولاين ، و لكه گيري كل شهر....كمك به مساجد و حوزه علميه و ....

كمك به ستاد نماز جمعه و نورپردازي كل بلوار كه هنوز هم شهردار نتوانسته است تمام ان را روشن كند ومحله قدراباد كه چراغهاي ان اماده است هنوز روشن نشده است

به سازي پارك هاي شمس اباد و نقاب و ابنمها و و الاچيق هاي قشنگ ...

مهمتر بازگشايي كمربندي به اندازه سه كيلومتر و بازگشايي خيابان مخابرات كه به يك بيقوله شباهت داشت ، راه اندازي كمسيون صد كه حال كيفش را منطقي مي برد و احداث دوخيابان ايثار و ...تعريض ده خيبابان به تمام معنا و جابجايي تيرهاي برق ان ها و تامين اسفالت براي كلاته وتمام محلات وخريد قير و خريد اتوبوسها كه هنوز هم هزينه كارشناسي ان به اينجانب واصل نشده است و لوله گذاري براي جدا سازي اب شرب ولي دراين دوسال حتي يك متر خيابان تعريض نشده است وحتي درمحله نقاب انتها يك كوچه كه اماده تفاهم بود به همان حالت رها شده است!!! نهال كاري وترون و بلواركشي و پل بتني تمام كمربندي و ابنماهاي ميدان امام حسين وحر و ميدان علي و جابجابي تيرهاي برق محله هاي مختلف و چندين طرح توجيهي بزرگ و تحول زا .......و لي جاي تاسف دارد كه شوراي خائن به كدامين گناه اجازه نداد تا شهررونق گيرد و تاكنون نقاب به نقابي ديگر تبديل مي شد .جز منافع شخصي خودشان و درخواست تاراج كه حال انجام مي شود!!!

خريد لودر واستهلاك بدهي ان و اگر چند ماه ديگر نيز بخل عداوت وكم خردي كريم نقابي اجازه مي داد تجميع گورستانها و تجميع باربري ها و شهرك صنعتي وپارك بيست هكتاري و مهمتر ورودي شرقي كه توسط منطقي فاتحه خوانده شد و همه املاك مردم در پشت فضاي بيست متري بلاتكليف ماند و مهمتر فضايي كه ازتجميع فضاي سبز طرفين در وسط تشكيل مي شد مي توانست به رونق و اباداني شهر و استقرار مسجد بين راهي و تالار شهر و شهربازي و كافي نت وكافي شا پ منجرشده و هر مسافري را درخود اسكان مي داد ولي متاسفانه حال جز تاسف به حال مردمي كه خبرندارند كه چه بلايي به سر شهرشان مي ايد واينده اين سرزمين كه اكنون خراب مي شود

ولي علمكرد منطقي ::

خريد چند چراخ كه مصوبه ان درزمان اينجانب فراهم شد ، پياده روسازي كه درزمان اينجانب براي اولين بار درحجم گسترده شروع شد ، اسفالتي كه متعلق به تلاش اينجانب و پركردن تمام تانكرهاي قير بود و...ديواركشي شهرداري كه خنده دارمي نمايد !!! سه متر ديوارهم شد تلاش وعملكرد  و چندين كذب ديگر كه اصلا ارتباطي به شهردارندارد

 درعين حال با اين شرايط كه بيش از سي كارگر جديد و پيمانكاران جديد و همكاري به تمام معناي شورا كه درزمان اينجانب جز خيانت كاري نداشتند و مهمتر دوسال زمان كه سه برابر زمان اينجانب است ،‌ و همكاري فرمانداري كه درزمان من زيركانه شوراهارا و ديگران را تحريك مي كرد تا اوضاع بدترشود، مثلا بازارچه خيابان هلال احمر وميدان تره بار كه اينجانب پيشنهاد دادم ولي قرش مار بازي كريم نقابي و حمايت پنهاني فرمانداراز اين بلواشو ويا بحث حق مسلم وواقعي شهرنقاب ازشركت گاز كه توسط اين دوبزرگوار گرفته نشد و شركت كازهمه جا را خراب كرد ولي بدون قرارداد!!!!!

 اي كاش شهردارمنطقي همان ساختمان خودش را كه درزمان اينجانب و سرپرست پس از من اماده شد تكميل مي كرد ويا پاركي درست مي كرد ويا ايده اي و طرحي هرچند جزيي را پيشنهاد مي داد ولي هرانچه كه شنيديم كذب بود مانند انتقال گورستانها كه درسال قبل در همه جريده نامطبوع حرف ان زده شد

اين عذاب ما ومردمي است كه قدر خود نمي دانيم وشما هم بي گناهيد چون ديگر چنين مردمي كه هرچه بافتيد قبول كنند وشورايي كه براي مقابله رواني با من هرچه كه مشكل است به پاي حمايت از شما به اساني حل وفصل مي كنند وحتي نمي توانند شمارا ملزم نمايند كه سرقت از بيت المال را كه همان زمان و وسيله بيت المال است و ساير ظلمها و مفقود كردن پرونده هاي ضعفها و....پايان بخشيد .


خدواند سرنوشت هيچ قومي را عوض نمي كند مگر انكه ان قوم خود سرنوشت خودر ا عو ض كنند وحال اين قصه نيست بلكه اجباري است كه شما از يك قانون لغو شده يعني ارزش افزوده كه درسال 84 درمجلس لغو و به تاييد شوراي نكهبان رسيد و از طرف وزرات كشور ابلاغ شد ولي حال اين ظلمي است به همين مردمي كه قدر نشناختند و تن به ظلمي داده اند كه اكنون تبرش دراختيارشماست



:: بازدید از این مطلب : 73
|
امتیاز مطلب : 15
|
تعداد امتیازدهندگان : 3
|
مجموع امتیاز : 3
تاریخ انتشار : 20 آبان 1389 | نظرات ()
نوشته شده توسط : هاشم ملایجردی

http://i30.tinypic.com/2bpsme.jpg



:: بازدید از این مطلب : 68
|
امتیاز مطلب : 14
|
تعداد امتیازدهندگان : 3
|
مجموع امتیاز : 3
تاریخ انتشار : 20 آبان 1389 | نظرات ()
نوشته شده توسط : هاشم ملایجردی
درباره وبلاگ
واعظی پرسید از فرزند خویش
هیج دانی که مسلمانی به چیست؟
صدق و بی آزاری و خدمت به خلق
هم عبادت هم کلید زندگیست
گفت زین معیار اندر شهرما
یک مسلمان هست آن هم ارمنیست!

من تا عمق جهنم رفته ام ، بهشت ارزانی شما بهشتی ها . . . . . ..

:: بازدید از این مطلب : 74
|
امتیاز مطلب : 15
|
تعداد امتیازدهندگان : 3
|
مجموع امتیاز : 3
تاریخ انتشار : 20 آبان 1389 | نظرات ()
نوشته شده توسط : هاشم ملایجردی

قديمي ترين عكس از شهركربلا كه گويا به نقل سايت كورش كبير به دستور ناصرالدين شاه در 200سال پيش گرفته شده است



:: بازدید از این مطلب : 71
|
امتیاز مطلب : 14
|
تعداد امتیازدهندگان : 3
|
مجموع امتیاز : 3
تاریخ انتشار : 20 آبان 1389 | نظرات ()